5-6-7 april 2024 - IJsspeedway Heerenveen

Tickets

ONK Speedway Lelystad

Jesper schreef op dinsdag 2 oktober 2012 om 18:24 uur

Aanstaande zondag word de laatste ronde van het ONK Speedway verreden in Lelystad. Training begint om 11:00 en de eerste heat om 12:15.

<strong>A groep:</strong>

Jannick de Jong
Henry van der Steen
Pascal Swart
Randy Oldenziel
Raymon Woortman
Henk Koonstra (buitenlandse licentie)
Chavdar Chernev (buitenlandse licentie)
Marcin Sekula (buitenlandse licentie)

<strong>B groep:</strong>

Nico Eijbergen
Andy ter Schuur
Kelly Velda
Sjoerd Rozenberg
Mark Beishuizen
Roelof Postma
Erwin Werkman
Maurin Vochteloo
Niels Remmelts (250cc)

<strong>125cc specials:</strong>

1. Romano Hummel
2. Jarno de Vries
3. Nicolien van der Kant
6. Mike van der Noordaa
7. Mika Meijer
8. Dave Meijerink
10. Alwin Slagter
11. Jackie Rooks
12. Lizanne de Vries
15. Mike Pultrum
16. Margriet Diever
17. Christian Wagemans
18. Jeffrey Sijbesma
20. Erik van Dijk
21. Inge Slagter
28. Niels-Oliver Wessel (buitenlandse licentie)
31. Kyle Bickley (buitenlandse licentie)


Daarnaast wordt er een groep flattrack rijders verwacht en ook een groep classics....

Reacties

akkertje schreef op dinsdag 2 oktober 2012 om 19:08 uur

Waarom rijd Sjoerd Rozenberg in de B groep, hoort toch ook in de A groep thuis.. Gezien het rijdersveld in de B groep is Sjoerd toch veel te sterk hiervoor.

maico schreef op woensdag 3 oktober 2012 om 01:11 uur

hij voelt zich hier beter thuis denk ik!!

hilda schreef op woensdag 3 oktober 2012 om 08:20 uur

Ik zag op de site van Henk koonstra dat caska ook kwam maar zie hem niet op de deelnemerslijst staan.

dirkdeboer schreef op woensdag 3 oktober 2012 om 11:29 uur

T is toch wel een heel zielig lijstje in de A en B groep.......... Jammer. Waar blijven al die rijders...... Ze willen meer wedstrijden maar voor die wedstrijden die er zijn melden ze zich niet aan. Waar zijn bijv. Zandvliet, Lourens, Stiekema, Fabriek etc.....

theun schreef op vrijdag 5 oktober 2012 om 19:26 uur

Laatste nieuws: afmeldingen van Sjoerd Rozenberg, Erwin Werkman en Pascal Swart...

LZR schreef op vrijdag 5 oktober 2012 om 22:21 uur

@dirkdeboer.

Ik wil even hierop reageren aangezien mijn naam naar voren komt. Ik rij niet in Lelystad aangezien ik werkverplichting heb. heb bepaalde afspraken gemaakt met mijn werkgever dat ik tijdens zomerseizoen de motorsport doe en s\'winters voor hun werk. Daarnaast studeer ik ook dus kan ik doordeweeks niet werken en zal dit dus s\'weekends tijdens de winter moeten gebeuren. En aangezien ik niet een geldboom in de achtertuin heb groeien moet ik wel voor mijn motoren etc werken tijdens de winter om deze allemaal netjes klaar te hebben voor het seizoen.

Verder reden dat Nick Lourens niet rijdt: Schouderblessure waar hij eerdaags aan geopereerd zal worden.

Dirk Fabriek: Geen nederlandse licentie en volgends mij uberhaupt geen NK speedway heeft gereden dit jaar dus niettemin te begrijpen dat hij niet rijdt.

Mark Stiekema: heeft verder ook geen speedway wedstrijden gereden dit jaar/vorig jaar en heeft verder ze nieuwe speedwaymotor nog niet klaar. Echter zal Mark in 2013 als het goed is ook weer gaan speedway rijden.

Groeten Lars Zandvliet

hilda schreef op zaterdag 6 oktober 2012 om 09:08 uur

de wedstrijden zijn er maar geen rijders jammer

j woortman schreef op zaterdag 6 oktober 2012 om 09:44 uur

Ik ben het ook wel met lars eens,er zijn nu inderdaad erg weinig rijders maar aan het eind van het seizoen zit je ook met de blesures:lourens en ik zelf ook.
Maar dan is er ook nog het finaciele plaatje van de speedway waardoor je je sneller afmeld dan bij een gras wedstrijd.
Daar komt nog bij dat de baan de laatste paar keer nou ook niet echt mooi was.
Gr jeffrey woortman

dirkdeboer schreef op zaterdag 6 oktober 2012 om 10:02 uur

@ Lars,

Deze wedstrijd stond al aan het begin van het jaar op de kalender en hoort dus gewoon bij het seizoen. Ik vindt dus dat je een zwak excuus hebt. Laat ik het anders stellen: STEL dat je NL kampioen kon worden, had je dan ook verplichtingen gehad om te werken ????

@ Jeffrey, Geblesseerde rijders hoor je mij ook niet over. Daarom hab ik jou bijv. ook niet genoemd. Dat Nick geblesseerd was wist ik niet, maar dan missen we er nog wel een paar........

Begin alsjeblieft niet over de hoge kosten, dat vindt ik echt een waardeloos excuus. Als je een licentie aanvraagt om aan motorsport te doen weet je dat je met hoge kosten te maken krijgt. Als je motorsport te duur vindt kun je beter gaan voetballen. Paar schoenen voor € 100,00, broekie en shirtje en contributie en al met al ben je voor € 300,00 onderweg.

Ik snap heel goed dat het een dure sport is, geloof me maar, dat besef ik echt. Maar je moet niet vergeten dat het voor een organisator ook niet niks is. Die kosten zijn er ook, of er nu 10 man starten of 50 deze blijven gelijk en zullen toch opgebracht moeten worden op de een of andere manier. Als ik het programma nu zie, denk ik dat ik lekker thuis blijf. Voor die paar heats is het toch niet interessant om naar Lelystad te gaan.

Een paar jaar geleden was er nog een zeer behoorlijke groep rijders die Speedwayden, dat is nu zo langzamerhand een heel triest groepje aan het worden, nauwelijks rijders en een A-groep die onderhand voor de helft uit buitenlandse licentiehouders bestaat. Maar we roepen aan het begin van het jaar wel altijd dat we meer wedstrijden willen hebben, maar voor een organisator wordt het steeds minder interessant om de nek uit te steken om te organiseren.

Erg jammer, want al dit zo door zet, geef ik speedway in NL nog een paar jaar en dan is het over en sluiten.

hilda schreef op zaterdag 6 oktober 2012 om 10:55 uur

Nou Dirk de Boer ik hoef niet eens na tedenken ,ik blijf thuis.

kelly303 schreef op zaterdag 6 oktober 2012 om 11:47 uur

we zijn ook allemaal zo lekker positief !

j woortman schreef op zaterdag 6 oktober 2012 om 12:16 uur

@dirkdeboer je hebt ook helemaal gelijk,ik weet alleen dat dit voor somigen de reden is om niet te gaan wat ik ook zeer hammer vind.
Maar je weet ook dat als ik niet gebleseerd wad ik zeker was gaan rijden en il rijd ook.liever in een sterk veld.

dirkdeboer schreef op zaterdag 6 oktober 2012 om 13:35 uur

Jeffrey,

Dank je voor je reactie. Ik hoop dat meer rijders deze reactie eens lezen en er iets mee doen. We zullen het met elkaar moeten doen om deze sport weer in een beter vaarwater te krijgen. En met WE bedoel ik: Rijders, Fans, Organisatoren en KNMV.

Misschien is het voor de KNMV een idee om eens de licenties voor Grasbaan Specials en Speedway samen te voegen. Dat scheelt alweer iets in de kosten wellicht dat een aantal dan wel gaat Speedwayen.

Alle geblesseerden in elk geval veel beterschap en ik hoop dat allen in het nieuwe jaar weer topfit aan het lint komen.

LZR schreef op zaterdag 6 oktober 2012 om 15:43 uur

@dirkdeboer

Dirk als je tijdens het seizoen goed had opgelet had je gezien dat ik me voor de Nk van Lelystad op 15juli niet had aangemeld en ook voor de NK van Veenoord niet;)

Dus ik doe puur mee wanneer het goed uitkomt en voor me plezier. Dat jij dit een zwak excuus vind moet je zelf weten.

Kijk er zijn bepaalde mensen die niet alles maar van de sponsoren krijgen en het zelf moeten bekostigen daar ben ik er dus 1 van. Zoals Jeffery al zei Speedway brengt een hoop kosten in Nederland met zich mee en tuurlijk dat hebben we als rijders er wel voor over maar als ik bepaalde afspraken en beslissingen maak(zoals afspraak met me werkgever om vanaf Oktober weer te werken) kun je die ook respecteren.

Misschien was het wel niet slim van me om te reageren en te denken ach laat ze maar praten maar zo steek ik niet in elkaar.

Als je verder wat wilt weten pak je telefoon en bel me als je nog steeds vind dat het een zwak excuus is!!! Want dit \'zwakke\' excuus is wel een reden dat ik volgend jaar weer gewoon rijdt;) en neem aan dat je toch niet nog een rijder op het gras extra wilt verliezen.

Met betrekking tot speedway tja het is heel jammer dat steeds minder en minder wordt maar bij wie ligt de schuld? De rijders? De organisatoren? De economische crisis? alles speelt een rol en helaas is dat nou eenmaal zo!

Verder je idee om de special/speedway licentie samen te voegen zal denk niet veel potten breken. Aangezien als je een licentie hebt kost je 2e licentie(maakt niet uit wat voor speedway, shorttrack of wat dan ook) 40euro.

bedoel dit niet verder om iemand/organisatoren of jou persoonlijk aan te vallen Dirk maar hopende dat je mijn situatie wel kan begrijpen.