5-6-7 april 2024 - IJsspeedway Heerenveen

Tickets

Bielefeld

Jesper schreef op zondag 1 juni 2014 om 21:27 uur

Bij deze alvast de uitslagen van de grasbaanraces in Bielefeld.

<strong>WK Quali:</strong>

1. Martin Smolinski (4,4,4,4,4,4,4) 28
2. Enrico Janoschka (4,3,4,4,4,4,2) 25
3. Jannick de Jong (3,2,3,3,4,3,3) 21
4. Theo Pijper (2,4,4,4,3,3,1) 21
5. Richard Speiser (4,4,3,R,2,2,0) 15
---
6. Paul Cooper (2,3,R,3,3,2) 13
7. Gabriel Dubernard (3,2,2,2,3,1) 13
8. Jörg Tebbe (2,1,3,1,2,1) 10
9. Jeffrey Woortman (3,3,T,3,R,N) 9
10. Richard Hall (1,2,1,2,2,0) 8
---
11. Josef Franc (1,1,0,2,1) 5
12. Alessandro Milanese (0,0,2,R,1) 3
13. Steen Jensen (F,0,1,1,1) 3
14. Jesse Mustonen (0,1,1,1,0) 3
15. Stephan Katt (2) 2
16. Aarni Heikkilä (1,0,0,0,0) 1

Jeffrey Woortman sloot zijn dag af met een cowboy start waarna z'n schouder uit de kom raakte. Doordat ze het bij de baan zelf niet voor elkaar kregen om dit weer goed te zetten werd een helikopter ter assistentie gevraagd. Nadat de schouder weer was goed gezet is Woortman ter controle naar het ziekenhuis overgebracht. Wij wensen Jeffrey veel beterschap toe!

Er is overigens nog een protest ingediend door Richard Speiser die vond dat Martin Smolinski z'n uitlaat niet voor elkaar had, iets met lengte o.i.d. Wat hier uit is gekomen is ons nog niet bekend.

<strong>Zijspannen:</strong>

1. William Matthijssen / Nathalie Stellingwerf (5,2,5) 12
2. Mark Detz / Stephanie Vedder (3,5,3) 11
3. Markus Brandhofer / Tim Scheunemann (4,1,4) 9
4. Christophe Grenier / Gerben Sanders (0,4,2) 6
5. Marco Hundsrucker / Corina Günthör (2,3,1) 6
6. Achim San Milan / Raphael San Milan (1,R,R) 1

<strong>500cc B:</strong>

1. Kai Dorenkamp (5,5,3) 13
2. Tom Lamek (4,R,5) 9
3. Jens Benneker (1,3,4) 8
4. Jens Buchberger (2,4,2) 8
5. Marcel Sebastian (3,R,N) 3
6. Buddy Prijs (0,2,1) 3
7. Dirk Meyer (R,R,R) 0

Reacties

vincent schreef op woensdag 4 juni 2014 om 15:52 uur

Blijkt toch dat Smolinski stout is geweest. Lees speedweek.de maar.

Morresson schreef op donderdag 5 juni 2014 om 11:25 uur

Ik vind het ongelofelijk dat hij hiermee wegkomt, de FIM maakt in feite de technische official verantwoordelijk voor het traceren van valse concurrentie, terwijl die man er volgens mij staat voor de veiligheid van de rijder. Je motor moet ten aller tijde voldoen aan de regels. straks gaan ze nog verweren met het feit dat de technisch official niet heeft gezien dat je met een 600cc bij de keuring kwam. Het gaat om maar 32mm, maar ik begreep van meerdere 9 (oud) rijders, dat dit wel behoorlijk invloed kan hebben op het gedrag van je motor. Ik gun Smolinski het allerbeste en zijn overwinning met de 1e GP was fantastisch, maar het moet wel eerlijk gebeuren.....

vincent schreef op donderdag 5 juni 2014 om 11:29 uur

Ik denk dat als je tijdens een wedstrijd alle motoren opnieuw ging keuren ,je tot een ongelofelijk aantal overtredingen zou komen.