5-6-7 april 2024 - IJsspeedway Heerenveen

Tickets

Live: GP Langbaan + GP Speedway

Martin W schreef op zaterdag 7 september 2019 om 16:04 uur

Vanavond zowel de GP Langbaan in Morizes ( www.sportenfrance.com) als de GP Speedway (www.speedwaygp.neulion.com) in Vojens live te volgen!

Reacties

Michiel schreef op zaterdag 7 september 2019 om 18:28 uur

Lekker hoor

Michiel schreef op zondag 8 september 2019 om 11:05 uur

Trouwens een geweldige livestream, hoop dat dit toch de toekomst word.....

racer schreef op zondag 8 september 2019 om 19:02 uur

De live stream zag er prachtig uit. Maar ik ben bang als dit de toekomst wordt dat we straks geen wedstrijden meer hebben. Het publiek zal dan waarschijnlijk thuis blijven.

Michiel schreef op zondag 8 september 2019 om 19:35 uur

Als ik kan wil er het liefst Live bij zijn(vechta zaterdag) maar zuid Frankrijk word mij te gortig dan is dit geweldig.

Martin W schreef op maandag 9 september 2019 om 09:09 uur

De livestream via internet lijkt mij een uitstekende gelegenheid om de sport bij een breder publiek onder de aandacht te brengen; bij gebrek aan media-aandacht is dit de manier om de diverse baansporten zowel letterlijk als figuurlijk in beeld te brengen/krijgen bij de mensen die sport niet goed of in het geheel nog niet kennen (en dat zijn er natuurlijk nogal wat, zeker in Nederland). Deze manier van promoten is mijns inziens een grote kans, zeker geen bedreiging. Alle grote sport-evenementen hebben ofwel live tv-coverage ofwel een live-internet-stream. De discussie van een livestream heeft ook wel bij andere (kleinere) sporten gespeeld; het blijkt dat dit geen toeschouwers kost (de geïnteresseerden bezoeken de events toch wel) maar juist de interesse kan opwekken bij een veel breder publiek (en ook bij andere sporten, sponsoren en media die alleen via dit middel de sport een keer 'in het echt' kunnen zien). En ook in andere landen kun je onder de aandacht komen. Een kans kan bijv. zijn om de langbaan-sport in Polen onder de aandacht te krijgen. Doel van de omzetting jaren geleden van een 1daags-WK-Langbaan-Finale naar een WK-GP-Langbaan-Serie was om de spor beter te kunnen vermarkten maar dit bleek blijkbaar niet eenvoudig, dan is deze livestream een prima alternatief. De Speedway-GP-serie wordt ook live gestreamed en de de stadions zitten overal(behoorlijk) vol.

Flashman schreef op maandag 9 september 2019 om 11:21 uur

De Franse livestream was inderdaad top! goede beeldkwaliteit, stabiel, goede opvulling tijdens de baandienst(interviews, achtergrond info), en ook de flattrack werd niet vergeten. Was ook een erg boeiende wedstrijd, er werd hard gestreden daar in Frankrijk. Toch keken er niet veel mensen, je kon linksboven zien hoeveel mensen er keken. dat waren er niet veel meer dan 8-900. Da's wel erg jammer.

Ik kan me voorstellen dat een livestream daarom misschien niet altijd even lucratief is, als er maar een handjevol mensen kijken. Nu was in Morizes alles top geregeld, het programma liep snel door, en ook de baan had meerdere lijken wat zorgde voor spanning. Maar er zijn ook genoeg lange banen die een livestream wel langdradig maken; dan ben je zo 3 - 4 uur kwijt.

In dat opzicht vind ik het systeem van de ijsspeedweek GP wel mooi; de FIM plaatst een aantal dagen daarna een compilatie van dat raceweekend op youtube. dat is altijd een heel goed en boeiend in elkaar gezet. Je hebt dan altijd de highlights, je kunt de race zo vaak terugkijken als je wil. Dat vind ik beter dan een langdradige livestream. (maar nogmaals, Morizes was top)