Baansportcentrum Roden Binnenkort heropent.

rimaracing schreef op woensdag 25 juli 2012 om 01:43 uur

Grasbaan & Speedway komt met landelijke primeur.

Stichting SERMS neemt uiteindelijk haar verantwoordelijkheid, en heropent baansportcentrum RODEN

Lees er alles over op Grasbaan & Speedway

Klik op onderstaande link:

http://www.grasbaan-en-speedway.nl/Laatste_Nieuws.html

Werkt de link niet kijk dan op:

http://www.grasbaan-en-speedway.nl

Morgen in de dagbladen vandaag op Grasbaan & Speedway.nl


Met vriendelijke groet


Peter Dol.

Reacties

dirkdeboer schreef op zaterdag 18 augustus 2012 om 13:32 uur

Hoe zijn de laatste ontwikkelingen in Roden ?

Na het \"persbericht\" is het akelig stil geworden. Wanneer kan er weer getraind worden? Wanneer wordt de 1e wedstrijd verreden?

Ik ben toch wel erg benieuwd. De afgelopen weken ben ik er een paar keer langs gereden om eens te kijken of er al iets gaande was, maar vooralsnog weinig actie.

Als er iets is wat we kunnen doen dan hoor ik er graag over hoor. Ik ben best bereid te helpen om eea sneller in gang te krijgen. Mailtjes in de richting worden helaas niet beantwoord, dus mevr. Van der Plaats, als u dit leest geef een reactie en u heeft er een vrijwilliger bij die best zijn schouders eronder wil zetten.

Harry Vos schreef op zaterdag 18 augustus 2012 om 18:36 uur

Dirk de Boer, je aangegeven inzet ten gunste van de baansport is lovenswaardig. De MAC Stadskanaal omarmt ook graag betrouwbare vrijwilligers ten behoeve van de baansport. Dus... als jij of .... maar ook elk die zijn energie en tijd wil steken in het behouden van Baansport is van harte welkom om te helpen om dit streven te realiseren in Stadskanaal. info@macstadskanaal.nl

marten schreef op zaterdag 18 augustus 2012 om 20:52 uur

Gisteren een persbericht over de bizarre ontwikkelingen rond het baansportcentrum in roden gelezen op de site van rtv-drenthe,tenenkrommend,en te absurd voor woorden.
Ik hoop dat het lukt om de zaak op de rails te krijgen,maar is en blijft een moeilijk verhaal gezien de opstelling van partijen onderling.

Mancini2402 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 om 21:16 uur

Had het stukje ook gelezen, ben heel erg benieuwd hoe dit nu verder gaat..........

Jesper schreef op woensdag 22 augustus 2012 om 15:14 uur

The story goes on; inmiddels gaat de gemeente Noordenveld zich er ook mee bemoeien om tot een oplossing te komen.



RODEN - De gemeente Noordenveld gaat zich bemoeien met een conflict tussen de Stichting SERMS en de motorvriendenclub MVK uit Nieuw Roden. Noordenveld wil namelijk dat het motorsportcentrum Steenbergerveld zo snel mogelijk weer in gebruik genomen wordt.

De twee verenigingen hebben onenigheid over het baansportcentrum. De stichting SERMS exploiteert de baan en de Motorvriendenclub MVK zorgt er al jaren voor dat de baan niet meer gebruikt wordt.

Omdat partijen er onderling niet meer uitkomen, gaan de wethouders Gerrit Alssema en Jacob Dam van Noordenveld met alle betrokkenen in gesprek.


BRON: RTVDRENTHE

jan de Bruin schreef op zondag 26 augustus 2012 om 10:31 uur

Volgens mij is he tde serms die al jaren niks organiseerd en is de mvk diegene die ervoor gezorgd heeft dat er trainingen en wedstrijden mogelijk waren.
Gister in Siddeburen werd er al verteld dat de wedstrijd op 23 september NIET door zou gaan.
Gemeente Noordenveld zou geen vergunning willen afgeven.
Brugt riep in Lattrop binnenkort weer trainen in Roden en het kost niks.
inmiddels alweer paar week verder maar geen traininsmogelijkheid geweest.
Gezien de staat van de baan en de puinhopen bij de kantine lijkt het mij ook zeer verstandig dat er GEEN wedstrijd wordt gehouden.
Eerst maar eens rust in de tent voor dat er uberhaupt wat gedaan wordt.

hilda schreef op zondag 26 augustus 2012 om 20:27 uur

Erg jammer dat het zo gaat ,heb je een mooi centrum en dan gebeurd er zoiets jammer jammer jammer.

punter electronica racing schreef op zondag 26 augustus 2012 om 22:47 uur

Het is net als een te lang leegstaand cafe. Als de loop er 1 keer uit is, komt deze er moeilijk weer in.Al dat gehakketak door een paar dwarskoppen duurt veel te lang. Veel publiek denkt met weemoed terug aan de mooie wedstrijden in Roden op de oude baan. De huidige baan wordt door veel publiek als een ongezellige accomodatie betiteld en al dit gestuntel draagt er zeker niet toe bij dat het publiek er meer gecharmeerd door raakt. Alleen wekelijke daden zullen de boel kunnen redden. Als het bij loze praatjes blijft kan schoffel er beter in en kunnen we deze aanfluiting maar beter snel vergeten. Mensen met goede bedoelingen daargelaten, de rest, trek het u aan !

Jesper schreef op dinsdag 28 augustus 2012 om 09:27 uur

Weer een update (23 augustus) over dit conflict op de site van RTV Drenthe (inclusief video en audio):

<a href=\"http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/exploitatie-baansportcentrum-roden-overdragen-aan-mvk\" target=\"new\">\'Exploitatie Baansportcentrum Roden overdragen aan de MVK\'</a>

Mancini2402 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 om 12:47 uur

Ben benieuwd waar dit naartoe gaat.
Als men wil dat er op 23 september races plaats zullen vinden dan zullen ze er toch met z\'n allen de schouders onder moeten zetten. Zal heel jammer zijn als dit unieke complex weg gaat.

Jesper schreef op dinsdag 28 augustus 2012 om 12:49 uur

De volgende anonieme reactie is bij ons binnengekomen:

<em>@Jan de Bruin
SERMS is de exploitant van de baan en MAG NIET organiseren. SERMS moet de accommodatie verhuren aan meerdere bij de KNMV aangesloten organisatoren.
Het wordt SERMS door de MVK onmogelijk gemaakt om het centrum aan andere partijen te verhuren.

Niet alleen Stichitng Motorsport Roden maar ook de VTBM zijn volgens de MVK niet welkom op het centrum.

MVK wil het alleen recht voor het centrum en dit laten de subsidieverstrekkers GELUKKIG niet toe.

SERMS is samen met de teruggekeerde vrijwilligers druk bezig om het centrum weer netjes te maken. Helaas wordt alles door de MVK weer over de kop gehaald.

@Punter elektronica
Er wordt achter de schermen door veel partijen hard gewerkt om het baansportcentrum te heropenen. Helaas wordt dit door actie van de MVK bemoeilijkt. De voorzitter van SERMS wordt zelfs met de dood bedreigt. En dan ga je jezelf wel achter de oren krabben of je door wilt gaan met deze strijd.

Ik hoop echt dat het huidige bestuur van SERMS de handdoek nog niet in de ring gaat gooien. Als dit gebeurd is het echt einde oefening met het Baansportcentrum.

Tevens hoop ik dat iedereen ophoud met het bekritiseren van het SERMS bestuur en juist hun steun gaat betuigen. Ook het SERMS bestuur zijn allen vrijwilligers.....die zich op dit moment vrijwillig met de dood laten bedreigen.

Dus als je een baansportliefhebber bent.....sta op en strijd mee!!</em>

Igepa schreef op dinsdag 28 augustus 2012 om 13:43 uur

Ik snap wel waarom de reactie anoniem is, klopt niet heel veel van. Dat de MVK de haar spullen bij de baan vandaan haalt die door de MVK zijn betaald lijkt mij niet meer dan logisch! Iedereen kan nu wel moeilijk gaan doen over de MVK maar als die er niet waren geweest was het hele plan er nooit gekomen, en of al veel eerder naar de knoppen gegaan.

Vanaf het begin had er gewoon een samenwerking moeten plaatsen vinden tussen alle clubs in Roden, 1 bestuur en geen gezeur zoals al nu met 3 verschilde belanghebbenden.
Helaas heeft de knmv zich er moeten bemoeien, hadden ze beter niet kunnen doen. Was het nu gewoon mogelijk geweest om er te trainen en wedstrijden.

dirkdeboer schreef op dinsdag 28 augustus 2012 om 15:38 uur

@ IGEPA

Ik denk dat er van de anonieme reactie meer klopt als wat jij denkt. Denk maar eens na, wanneer is de laatste wedstrijd door SMR georganiseerd op Roden...... Lang geleden hoor en nu dreigt het dus de VTBM ook al te gebeuren..

Mensen worden bedreigd......Er hangt een strop in de kantine voor mensen.....

Dan het zielige verhaal van meneer Koster op TV Drenthe... de hele kantine ligt aan puin en het is 1 grote bende..... ja wie waar daar ook al weer voor verantwoordelijk dan..... Nou.....

Ik denk dat er maar 1 oplossing is, door zonder MVK, iedere kans die hen geboden is door SERMS is genegeerd of afgewezen. Niemand deugd behalve MVK in hun ogen. Het is nu tijd om door te gaan en niet meer achterom te kijken.

jan de Bruin schreef op dinsdag 28 augustus 2012 om 16:45 uur

Nu men bij de Serms ziet dat de wedstrijden geld in het laatje brengen willen ze wel ineens organiseren.
Jaren zie je ze niet, vaste lasten worden niet betaald met afsluiting tot gevolg.
De mvk heeft afgelopen winter achterstallige betaald en zo afsluiten van gas,electra weten te voorkomen.
Ondanks alles had de baan gewoon open gemoeten in maart zodat er lekker getraind had kunnen worden en de wedstrijden welke gepland waren verreden kunnen worden.
Dan was er nog inkomen geweest nu is er helemaal niets.
De sponsoren die er (nog) zijn volgen ook alles en staan vast niet vooraan bij het hek met een nieuwe zak sponsorgelden.
Dan de wedstrijd die gepland staat op 23 september.
ONK status is net als vorig jaar eral af omdat er weer een kwalificatie is in het buitenland.
Dan heb je op 30 september de allerlaatste en dus de kampioensrace in Noordwolde.

En waarom reageerd met van de serms niet op uitnodiging van RTV drenthe of welke journalist ook.
Hebben zei geen lef?

Igepa schreef op dinsdag 28 augustus 2012 om 17:55 uur

Zo is het maar net Jan, zonder de MVK medewerkers was er helemaal niks (meer) geweest.

Ben wel benieuwd wat iedereen denk dat de Serms dan zo goed doet of heeft gedaan voor het Baansportcentrum, naar mijn mening helemaal niks! Serms verhuren en geld vangen en de MVK al het werk op laten knappen.

Dhr.. Wegman die zogenaamd het geheel wel even van de ondergang zou reden, heeft voor alleen maar meer problemen gezorgd. Anders was er nu gewoon een overkoepelde organisatie geweest en had alles gewoon door kunnen gaan.

@DirkdeBoer Vindt jij het raar dat een groep vrijwilligers die de laatste jaren het baansportcentrum overeind hebben gehouden en nu ineens gepasseerd worden dit niet bepaald leuk vinden(tuurlijk zullen foute dingen zijn gebeurd maar dan nog)?

dirkdeboer schreef op woensdag 29 augustus 2012 om 11:11 uur

@ Jan de Bruin Lees nu eens goed. SERMS mag niet organiseren, zo staat het beschreven in de vergunning ed van het centrum.

@ IGEPA, dat de mensen van MVK alleen maar verkeerde dingen hebben gedaan hoor je mij ook niet zeggen. Wat ze echter ook niet hebben gedaan is huur afdragen en dergelijke. Is het dan raar dat SERMS de rekeningen niet meer kunnen betalen.... Met alleen de opbrengsten uit de verhuur aan VTBM kun je het centrum niet draaiende houden hoor. SMR organiseerd al jaren niet meer ivm een ruzie tussen bestuursleden van beide clubs waardoor er mensen van SMR bedreigd worden en niet meer welkom zijn op het centrum.

De overkoepelende organisatie is er al jaren.... SERMS......

En dat de vrijwilligers boos zijn omdat alles wat zij opgebouwd hebben hen afgepakt wordt..... Nee, ze zijn boos omdat hun zuip en gokhol wordt afgepakt, daar gaat het hier om. Misschien is het verstandig van SERMS dat zij de beerput eens helemaal los gooien..... Wellicht dat een flink aantal mensen dan van mening veranderd.

Igepa schreef op woensdag 29 augustus 2012 om 11:34 uur


@Dirk de Boer sinds wanneer zit jij in het bestuur van de Serms dan dat je alles zo goed denkt te weten? En er is vanaf het begin al gesproken over 1 gezamenlijk organisatie, en dit zou niet de Serms nog de Mvk zijn! Staat zelfs op papier, maar ja dat moet jij wel weten toch?

Iedereen heeft in dit hele verhaal fouten gemaakt, mar als er nu niet overlegt wordt met iedereen en dan ook iedereen! Is het einde verhaal en maak er maar een crossbaan van!

Igepa schreef op woensdag 29 augustus 2012 om 11:38 uur

@DirkdeBoer wie is de Heer Koster die op tv drenthe was??

dirkdeboer schreef op woensdag 29 augustus 2012 om 11:53 uur

@ Igepa,

Er is voor mij maar 1 Heer. En laat ik het eerlijk zeggen dat mensen van MVK daar niet bij horen.

Ik denk dat je zelf ook wel wist wie ik bedoel met dhr. Koster..... Foutje mijnerzijds, dat moet dhr. Hofste zijn.

Ik denk niet alles te weten, maar met wat handig google en nazoek werk kom je een hoop te weten.

Een van de voorwaarden om de benodigde subsidies te krijgen was dat er een overkoepelende organisatie zou komen die de exploitatie zou verzorgen en zeggenschap had over het centrum. Deze mag niet in handen liggen van 1 van de organiserende partijen, om zo verhuur mogelijk te maken aan andere partijen en niet het gedoe te hebben wat we nu hebben dat 2 goede huurders het centrum niet meer kunnen gebruiken omdat 1 partij, die het voor het zeggen wil hebben, dwarsligt. En daarmee bedoel ik dus MVK.

En nee, ik wil geen plaats nemen in het bestuur. Ik heb geen zin in doodsbedreigingen aan mijn adres. Dank u vriendelijk.

Igepa schreef op woensdag 29 augustus 2012 om 12:23 uur

Het waren allemaal mooie plannen, helaas is er helemaal niets van terecht gekomen.

jan de Bruin schreef op woensdag 29 augustus 2012 om 15:14 uur

En de sponsorgelden dan?
Volgens mij inde de serms deze dus was er wel degelijik inkomen om vast recht etc etc te betalen.
Het nieuwe \"bestuur\" is zo zeker van hun zaak dat ze zelfs al visitekaartjes hebben laten maken en Brugt deelde deze vrolijk uit in Lattrop.
Mocht men wat willen dat zou ik adviseren om een volledig nieuw bestiuur bij de serms te installeren.
De haat die er nu al is tegen het huidige bestuur werpt geen vruchten maar enkel haat.
Er wordt geroepen we zijn met de baan bezig maar ik ben der geweest van de week maar tjonge jonge wat een puinhoop.
En als je dan kijkt op ditisroden.nl en je ziet dat ze met gewone motoren,scooters en quads erop rijden vraag ik mij af waar moet dit heen.
Laat 23 september lekker vervallen en gun Noordwolde deze wedstrijd zodat zei in dat weekend een prachtig baansportevenement kunnen gaan neerzetten zonder trammelant.

jan de Bruin schreef op dinsdag 4 september 2012 om 17:43 uur

Het bestuur van de KNMV heeft zich gebogen over de problematiek op het Baansportcentrum Steenbergerveld te Roden.

Het bondsbestuur heeft besloten dat het onbespreekbaar is dat op korte termijn evenementen op het Baansportcentrum zullen worden verreden zonder dat daarbij de veiligheid van officials, sporters en publiek gewaarborgd is.

De KNMV zal haar volledige medewerking verlenen wanneer eigenaar en/of beheerder onderzoek instelt naar de achtergronden en juridische status rondom het Baansportcentrum Steenbergerveld.

De KNMV vindt het voortbestaan van het unieke Baansportcentrum van groot belang.

Bron. KNMV

Jesper schreef op woensdag 5 september 2012 om 09:08 uur

<a href=\"http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/racen-op-baansportcentrum-roden-gevaarlijk\" target=\"new\">\'Racen op Baansportcentrum Roden gevaarlijk\'</a>

Het bestuur van de SERMS is opgestapt en de Gouden Helm wedstrijd op 23 september is dus blijkbaar helaas afgelast.

Jesper schreef op vrijdag 7 september 2012 om 10:27 uur

Blijft een bijzonder verhaal dit; nu is blijkbaar het bestuur van de SERMS toch niet opgestapt.

Meer op: <a href=\"http://www.motorsportcentrumsteenbergerveld.nl/index.php/laatste-nieuws\" target=\"new\">http://www.motorsportcentrumsteenbergerveld.nl/index.php/laatste-nieuws</a>