5-6-7 april 2024 - IJsspeedway Heerenveen

Tickets

Serms komt voor het eerst met een bercicht naar buiten

rimaracing schreef op vrijdag 7 september 2012 om 10:30 uur

In tegenstelling tot eerdere berichten op deze site is het bestuur van de SERMS niet opgestapt. 2 bestuursleden van de SERMS hebben slechts tijdelijk hun taak neergelegd in afwachting van een besluit van de KNMV. het hele bericht is te lezen op de website van Baansportcentrum Steenbergerveld zie: <a href="http://www.motorsportcentrumsteenbergerveld.nl/index.php/laatste-nieuws">http://www.motorsportcentrumsteenbergerveld.nl/index.php/laatste-nieuws</a>

Wanneer er berichten worden geplaatst door de beheerder van deze site, dan mag je toch aannemen dat de beheerder zich goed heeft geinformeerd. Toch even moeten doen Jesper had een hoop misverstanden gescheeld.

Reacties

Jesper schreef op vrijdag 7 september 2012 om 10:32 uur

Ik quote slechts uit het artikel wat op RTV Drenthe is geplaatst.... daarin word duidelijk gezegt (in het audio fragment) dat het bestuur is opgestapt.

<em>Interviewer: Nou is er een gecompliceerde factor bijkomen, want vanmiddag is mij ter ore dat het bestuur van Serms is opgestapt?
Wethouder: Ja dat is juist, ik ontvang ook net het bericht dat het bestuur is opgestapt.</em>


Tevens ben ik ook wel een beetje klaar met deze poppenkast. Ik word van allerlei kanten benaderd over dit conflict en verdere publicaties worden ook niet meer geplaatst door mij.

Ook is het andere topic over het baansportcentrum bij deze gesloten/verwijderd.

rimaracing schreef op vrijdag 7 september 2012 om 11:01 uur

Jesper, ik had geen ander antwoord verwacht, maar ook RTV Drenthe heeft hier de plank misgeslagen, en was op dat moment niet juist geinformeerd. Zo zie je maar weer dat het zeer belangrijk is alles te controleren, en niet zomaar een bericht over te nemen. De berichtgeving over het baansportcentrum in de pers en met name die van het Dagblad van Noorden is ver onder de maat, lijkt meer op sensatie journalistiek dan op waarheidsvinding. Moet wel direct daarbij vermelden dat RTV Drenthe en dan met name de radio wel zeer objectief is geweest.
De quote die je hebt geplaatst is gemaakt tijdens een intervieuw met de wethouder, een medewerker kwam tijdens dit intervieuw vertellen dat de SERMS was opgestapt.
RTV Drenthe heeft dit bericht direct en vers van de pers doorgegeven, naar later bleek was de medewerker niet goed geinformeerd of had slecht geluisterd.

dirkdeboer schreef op vrijdag 7 september 2012 om 19:06 uur

Toch jammer om te zien dat het andere topic is gesloten. Ook vindt ik het persoonlijk jammer Jesper als je verdere berichtgeving niet wil plaatsen, jammer genoeg is dit ook nieuws, wat baansport gerelateerd is.

Ik vindt het vreselijk jammer dat de mensen van SERMS hun functie, al dan niet tijdelijk, hebben neer gelegd. Ik had het idee dat zij op de goede weg waren, het organiseren van activiteiten op het centrum, het opknappen en enz. Het zag er goed uit. Jammer genoeg is het allemaal te niet gedaan door een stel ............. wat zich dus blijkbaar niet weet te gedragen.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de documenten die men gaat publiceren. Ik wil wel eens weten wat daar in staat. Ik heb zelf het nodige op kunnen duiken via google en gemeentearchieven, maar ben benieuwd wat er allemaal nog meer naar boven komt. Ik heb inmiddels al wel gezien dat de berichtgeving van SERMS meer op de waarheid berust als de berichten vanuit MVK.

Wat er ook nog gaat gebeuren, ik hoop dat het allemaal opgelost wordt en dat er snel weer motorsport wordt bedreven op het centrum. Daar staan we toch met zijn allen voor!!

Wat ik overigens nog wel opvallend vindt is dat er nog nergens wordt bevestigd dat de Gouden Helm races niet doorgaan. Het enige dat wordt gezegd is dat de KNMV en gemeente geen toestemming geven voor races op het baansport centrum. Er wordt dus nog wel een optie open gelaten om elders wat te organiseren... Noordwolde wellicht of Aduard.........

Video Report Holland Jan van Es schreef op vrijdag 7 september 2012 om 20:35 uur

de GOUDEN HELM Races(23/9/2012)
zullen niet worden verreden in NOORDWOLDE.
Dit is mij gisteren per MAIL medegedeeld door
het BESTUUR van NOORDWOLDE.
Wat betreft ADUARD kan ik geen mededelingen doen.
Mvrgr.Jan van Es Video Report Holland(sinds 1975)

Jesper schreef op vrijdag 7 september 2012 om 20:45 uur

Voor alle verder informatie cq publicaties verwijs ik jullie allemaal graag door naar de website van het Baansportcentrum:

<a href=\"http://www.motorsportcentrumsteenbergerveld.nl/index.php/laatste-nieuws\" target=\"new\">http://www.motorsportcentrumsteenbergerveld.nl/index.php/laatste-nieuws</a>

Zodra er officiƫle berichten bekend zijn dan worden deze natuurlijk ook via deze site geplaatst.

Serms schreef op woensdag 12 september 2012 om 12:15 uur

Stichting SERMS komt met een persbericht, dit persbericht gaat geheel over de status van het baansportcentrum op dit moment. Op onderstaande link het gehele persbericht.

http://www.motorsportcentrumsteenbergerveld.nl/documenten/Status-baansportcentrum-Steenbergerveld-10-9-2012.pdf

Het bestuur heeft gemeend gezien het grote aantal reacties wat zei ontvangt, dit persbericht te moeten publiceren.
Ook staan er op de site van SERMS diverse documenten gepubliceerd. Verder onthoud het bestuur zich van commentaar.

zie: http://www.motorsportcentrumsteenbergerveld.nl

Of zoals de rijdende rechter altijd zegt
HIER ZULT U HET MEE MOETEN DOEN.Lees verder

dirkdeboer schreef op woensdag 12 september 2012 om 14:13 uur

Ik heb de afgelopen dagen het eea met grote belangstelling gevolgd. Ik moet echter ook constateren dat ik veel de de naar boven gekomen zaken toch al wist.

Het moet gezegd worden dat de verhalen die door MVK zijn opgehangen zo langzamerhand finaal van tafel gaan.

De kantine die van de MVK zou zijn blijkt nu betaald te zijn door en gefactureerd aan SERMS. Trouwens wel opvallend dat die bon is ondertekend door dhr. Hofste, of is dat een andere Hofste als de man die we pas bij TV Drenthe zagen..... Lijkt me raar dat als je eerst er blijkbaar zo bijhoord dat je dit soort aankopen mag doen dat je die organisatie nu zo bestrijd.... of is er meer aan de hand??

Je zou dan toch ook mogen zeggen dat je dan wel weet hoe de zaken in elkaar zitten.

Ben benieuwd wat voor reactie MVK heeft op deze documenten. Wel typisch dat nu er feiten op tafel komen met keiharde bewijzen dat je deze mensen niet meer hoort en ziet...... Of spreken zij alleen de taal van geweld.......

Het is te hopen dat de gemeente en KNMV de boel snel oplossen, het lijkt me mooi om die laatste paar races nog even te zien op het Centrum. Zeker die 1000cc finale van de Engelsen lijkt mij genieten en ook die Crazy Race lijkt mij ook erg interessant. Ik vraag me dan wel af wie deze wedstrijden gaat organiseren aangezien SERMS dat zelf niet mag...... SMR of VTBM misschien??

Igepa schreef op woensdag 12 september 2012 om 14:57 uur

Er komt geen race in Roden dit jaar!

Geloof dat Dhr Hofste in het Serms bestuur zat toen de kantine is gekocht, hoe deze toen is gefinancierd heb ik geen idee van.

Serms schreef op woensdag 12 september 2012 om 15:30 uur

Eeen reactie lijkt ons op zijn plaats, inderdaad zat dhr. Hofstee toen in het bestuur van de SERMS, tot 28-01-2011 was hij bestuurslid. Dhr. Hofstee is op deze datum ontslagen door het SERMS bestuur.

Wanneer U wilt weten hoe de kantine is gefinancieerd kik dan op

http://www.motorsportcentrumsteenbergerveld.nl

Met vriendelijke sportgroet.

Bestuur SERMS

dirkdeboer schreef op donderdag 13 september 2012 om 16:32 uur

Opvallend dat de SERMS de gepubliceerde documenten nu heeft verwijderd van haar website ivm hernieuwd overleg. Zou er een oplossing aanstaande zijn ??

Er zou nu dus een hernieuwd overleg zijn met de bekende groeperingen, wat ik mij dan afvraag, wie vertegenwoordigen MVK daarbij, volgens haar site en de KNMV is daar geen actueel bestuur anders dan de penningmeester, terwijl dat er volgens de regels van de KNMV minimaal 3 personen moeten zijn, voorzitter, secretaris en penningmeester.

Wat is de rol van W. Dussel in het geheel ? Volgens de oprichtingsdocumenten mag hij geen bestuursrol vervullen binnen SERMS, maar hij beheert wel de website baansportcentrum-roden.nl.

Een laatste vraag, meneer Hofste is dus \"ontslagen\" bij de SERMS en maakte blijkbaar dus deel uit van het bestuur daar, terwijl hij nu lijnrecht tegenover SERMS staat als woordvoerder? bestuurslid? van MVK.

Sorry hoor, maar ik vindt dit allemaal erg vreemd. Het lijkt haast wel een persoonlijke vendetta van personen tegen SERMS met als doelstelling t centrum zelf weer in handen te krijgen.

Hopelijk binnenkort eindelijk eens beter nieuws!!

marten schreef op donderdag 13 september 2012 om 21:05 uur

Jan klaasen en Katrien vertelden me vroeger een veel spannender verhaal !!!!!!!!

punter electronica racing schreef op donderdag 13 september 2012 om 22:32 uur

Misschien is het mogelijk dat een aantal ondernemers,die de sport een warm hart toe dragen, de schouders er onder zetten
Vervolgens beide strijdende partijen hun centen geven waar ze nog recht op hebben en afscheid nemen van deze mensen.
Alleen een nieuwe start, met nieuwe onafhankelijke mensen, is in mijn ogen een oplossing.

Bert Swarts schreef op donderdag 13 september 2012 om 23:45 uur

@Marten, het was volgens mij Katrijn.....

Baansportfan schreef op vrijdag 14 september 2012 om 01:45 uur

Als inwoner en vaste kroegbezoeker van Roden, heb ik vanavond heel hard zitten lachen in de kroeg die vele baansportfans wel bekend zal zijn. Onze kroegbaas stond luid te verkondigen dat hij de nieuwe voorzitter was van de motorclub in Roden die al jaren de baansport verziekt in Roden. Ik weet het is al laat maar het is weer de gemeente die al jaren niks aan het fenomeen flap doet als inwoner van deze gemeente is het nu wel genoeg, gemeente kom eens een keer op voor de goeie zaak en laat je niet verslaan door deze crimineel. Ons jaarlijkse uitje de Rodermarkt is het volgende slachtoffer. Dit betekend echt het einde van de motorsport in Roden was getekend een liefhebber van een biertje

Serms schreef op vrijdag 14 september 2012 om 12:05 uur

Beste Baansportfans, het bestuur van de SERMS dankt jullie voor de vele en hartverwarmende reacties die vanaf gisteren bij ons binnenkomen. Het is voor ons onmogelijk hierop te reageren, dit is een belofte naar de Gemeente en de KNMV. Een belofte die wij met tegenzin hebben gedaan laat dat duidelijk zijn. Ook wij zitten met gekromde tenen in onze schoenen, het doet ons goed dat er nog zoveel baansportfans zijn die deze zaak een warm hart toedragen, bedankt daarvoor.

Mochten er zaken naar buiten gebracht worden dan zullen wij dit uiteraard op deze website vermelden. Op dit moment rest ons niets anders dan ` wacht het af, de tijd zal het leren `


Met vriendelijke sportgroet

Bestuur SERMS

Jesper schreef op vrijdag 14 september 2012 om 15:20 uur

Sorry mensen, maar ook dit topic gaat dicht!

Vanochtend brak spreekwoordelijk mijn klomp toen ik de site logs zag en eens nader bekeek wie nou eigenlijk vanaf welk ip-adres (internet connectie) berichten plaatst. Meer informatie lijkt mij overbodig.

Wij vinden het ontzettend jammer dat het forum nu wederom via deze manier misbruikt wordt.