5-6-7 april 2024 - IJsspeedway Heerenveen

Tickets

Baansportcentrum Roden

dirkdeboer schreef op dinsdag 13 maart 2012 om 22:05 uur

Weet iemand hier wat er aan de hand is op het baansport centrum in Roden ?

Ik kreeg gisteren een mailtje van Grasbaan en Speedway magazine dat het Baansport centrum tot nader order gesloten is en ook op de site staat dit vermeld.

Vandaag ving ik in Assen op dat het centrum waarschijnlijk tot september dicht blijft en dat er alleen een Gouden Helm wedstrijd wordt verreden in September.

Op de KNMV site valt echter niets te lezen. Gaat de geplande Jeugd wedstrijd nu wel of niet door. Hoe gaat het met de kwalificaties voor de ST1 en ST2. Wordt dit alleen in Vries bepaald ??

Ook op de site van de VTBM is niets te vinden, zij rijden hier toch ook 2 wedstrijden dit jaar... ??

Wie weet er meer, wat gaat er gebeuren of staan we voor het einde van het baansportcentrum. Zal toch wel jammer zijn, want dan is er in krap 10 jaar tijd gauw even voor 300.000 euro\'s naar zijn moer geholpen.

Reacties

akkertje schreef op woensdag 14 maart 2012 om 17:26 uur

Hallo Dirk
Op de site van de KNMV staat te lezen datWegens een algehele reorganisatie van de beheerder van het Baansportcentrum te Roden, de SERMS, is het baansportcentrum tot nader bericht gesloten.
Ook de J/N van 24 maart gaat niet door

dirkdeboer schreef op woensdag 14 maart 2012 om 18:47 uur

Hallo Akkertje (Akke van der Plaats??),

Inderdaad dit bericht stond er vanmorgen te lezen.

Er wordt gezocht naar een vervangende datum voor deze wedstrijd, dat is iets wat ik ook heb gelezen. Echter wanneer dan..... T volgende weekend is Vries al waar dus op zaterdag een kwalificatie voor de ST1 en ST2 wordt gereden, wat gebeurd er dan met de zondag. Vervallen deze klassen daar, wordt dat een open wedstrijd...... of wordt dat de 2e kwalificatie en is Balkbrug de eerste tellende wedstrijd ??

Ik hoop dat de KNMV snel met antwoorden komt op deze vragen, als je echter met Arnhem mailt krijg je geen antwoord. Als je belt mag je blij zijn als je Hans Leenders aan de telefoon krijgt. Of hij is er niet of hij is in bespreking.....

Van Patrick van de VTBM begreep ik dat zij ook geen informatie hebben over de toekomst van het baansportcentrum. En dat zij ook niet weten waar ze aan toe zijn. Sterker nog toen ik hem belde wist hij niet eens van de sluiting van het centrum. Hij ging er vanuit dat zij wel kunnen rijden op Roden dit seizoen en dat deze sluiting van korte duur is.

We wachten wel weer af wat er gaat gebeuren. T zou zonde zijn als het baansportcentrum verdwijnt.

akkertje schreef op woensdag 14 maart 2012 om 19:13 uur

Hallo Dirk Jan
Het zou zeker zonde zijn als het baansportcentrum ging verdwijnen. Ik woon zelf in Roden en ik hoor het vandaag pas via deze site dat er problemen zijn daar. In de regionale bladen stond er ook niets over.
We wachten af over de vervangende wedstrijd van Roden.
Gr. Tjerk Ploeg

Jesper schreef op woensdag 21 maart 2012 om 21:58 uur

De volgende reactie kreeg ik vandaag binnen:

Met ingang van 20 maart 2012 is er een interim-bestuur Serms aangesteld t.b.v. het Baansportcentrum Roden. Op dit moment wordt er achter de schermen zeer hard gewerkt met als doel het weer openstellen van de accommodatie voglens de richtlijnen die in het verleden zijn opgesteld. Het bestuur verwacht voor eind april de mogelijkheid weer te bieden om trainingen op het baansportcentrum te houden. Tevens is het streven om ook de wedstrijd van de VTBM op 29 april a.s. te laten plaatsvinden. Ook worden er naar mogelijkheden gezocht om alsnog een J&N-wedstrijd te organiseren als vervanging voor die van komende weekend

Igepa schreef op woensdag 11 april 2012 om 16:52 uur

Laten we hopen dat er nu een eens een goed bestuur komt te staan die allemaal door 1 deur kunnen. De SMR organiseert de Gouden Helm weer zag ik, lijkt mij een goed begin voor een goede en samenwerking tussen alle clubs in en om het baansportcentrum.

marten schreef op woensdag 25 april 2012 om 21:22 uur

Nog maar weinig witte rook daar in roden,had begrepen dat voor eind april de zaak rond zal zijn,niet dus.
Jammer voor de baansporters die hier dus de dupe van worden,o.a gebrek aan trainingsfaciliteiten.