5-6-7 april 2024 - IJsspeedway Heerenveen

Tickets

Blijham 1 september

Jesper schreef op dinsdag 20 augustus 2013 om 09:30 uur

Op 1 september schijnt er een speedway wedstrijd georganiseerd te worden in Blijham .... iemand een idee hoe het hier mee staat?

Reacties

pieter schreef op dinsdag 20 augustus 2013 om 10:05 uur

volgens mij is die wedstrijd afgelast

Jesper schreef op dinsdag 20 augustus 2013 om 11:15 uur

Ah, dat zal het verklaren dat er 0.0 reclame word gemaakt. Bovendien staan op de zelfde dag ook veel Nederlanders in Duitsland aan de start..

Bert Swarts schreef op dinsdag 20 augustus 2013 om 19:35 uur

Speedway in Blijham gaat niet door omdat er ergens anders op de wereld ook wedstrijden zijn waar (begrijpelijk) meer belangstelling voor is.
De Stichting Baansport Blijham wil best organiseren maar wil ook het publiek een representatief programma bieden.
De kosten voor het organiseren blijven n.l. gelijk, of je nu 5 of 15 rijders aan het elastiek hebt.
Veenoord was een prachtig evenement, maar toen waren er verder ook geen andere races.
Het is jammer, maar we moeten hieruit constateren dat er voor een speedway leage gewoon geen breed draagvlak is in Nederland.
Je blijft als Nederlandse organisatie gewoon afhankelijk van de buitenlandse kalenders.
Je kunt plannen wat je wil, organiseren tot je een ons weegt, maar als er elders een race is waar de organisatie wat meer geld te besteden heeft, dan kiezen de rijders (begrijpelijk) voor het geld.
Dat is de reden waarom de SBB de wedstrijd heeft afgeblazen.

Jesper schreef op dinsdag 20 augustus 2013 om 20:38 uur

Erg jammer ... een beetje creatief zoeken op de kalender en je hebt zo een handvol met mogelijkheden. Zo hadden ze een weekje later op 8 september een perfecte dag zonder andere wedstrijden.

22 september is ook nog vrij, en het zelfde geld voor de 29ste.

marten schreef op dinsdag 20 augustus 2013 om 20:52 uur

Waar een wil is,is een weg!!!!

Bert Swarts schreef op dinsdag 20 augustus 2013 om 21:10 uur

Ja..... vanaf de zijlijn is alles mogelijk.
Ik heb mij ook wel eens gebrand aan dat soort zaken.
Het is niet alleen de baansportkalender waar je rekening mee moet houden, je bent o.a. ook vergunningen nodig van de gemeente.
Dit duurt soms maanden voordat je daar uitsluitsel over hebt.
Bij het organiseren van races komt er meer om de hoek kijken als men denkt.
Maar goed.... ik heb duidelijkheid gegeven over het hoe en waarom en ik ga hier verder geen discussie over voeren.
De trend is alweer gezet, creatief zoeken en waar een wil is, is een weg..........
Was het maar zo eenvoudig.......

Jesper schreef op dinsdag 20 augustus 2013 om 21:32 uur

Dat er wedstrijden in Scheessel en Berghaupten op 1 september worden georganiseerd was al sinds vorig jaar bekend ... Dus ze hadden toen al kunnen weten dat er Nederlandse rijders daar naar toe gaan. Maargoed niks meer aan te doen, een gemiste kans voor weer een stukje speedway promotie zoals in Veenoord.

hans schreef op dinsdag 20 augustus 2013 om 21:39 uur

22 septeber is er autocross in blijham en er is veel plubliek aanwezig

marten schreef op dinsdag 20 augustus 2013 om 22:44 uur

Dat het allemaal niet zo simpel is weet ik ook,zo af en toe bezoek ik ook een wedstrijd!!
Toch vind ik het jammer dat de wedstrijd afgeblazen is,ik vind het trouwens een beetje kort door de bocht van je bert,dat de speedway leage geen breed draagvlak blijkt te hebben volgens jou.
Dit heeft m.i. geen raakvlak met de intern. wedstrijd die blijham wou organiseren,met volgens de knmv kalender ook de 125cc specials.
De pilot die in veenoord werd gehouden was duidelijk genoeg van grote klasse,en krijgt ongetwijfeld een vervolg.

dirkdeboer schreef op woensdag 21 augustus 2013 om 12:55 uur

Ik vindt het toch weer onbegrijpelijk maar goed ik denk dat ik stom ben.

Al in Januari kun je zien dat deze wedstrijd gelijk viel met een aantal buitenlandse wedstrijden. Waarom niet in Mei gelijk de datum van Siddeburen overgenomen...... Een vergunning aanvragen kan tot 12 weken van te voren... dus tijd zat. (in veel gevallen zelfs 6 weken...) Dus dat is geen argument.

Het is dan ook nog zo dat er niet eens zoveel rijders richting de buitenlandse wedstrijden trekken. Het zal gaan om 5 a 6 rijders..... Dit is toch wel op te vullen met een aantal duitse rijders, beetje creatief zijn.... toch ?? Wellicht zou het ook moeten kunnen om het bijvoorbeeld op te vullen met een 50cc klasse, leuk om naar te kijken, betalen nog inschrijfgeld ook en die hebben er dan weer een wedstrijd bij. Ook zagen we al een aantal malen de Flattrack in het bijprogramma in Blijham en Lelystad.... Zouden we daar het programma niet mee op kunnen vullen........

Kijk er zijn best mogelijkheden, alleen het vraagt ook een vooruitziende blik van KNMV en organisatie om er eens wat mee te doen en niet te wachten tot het allerlaatste moment om vervolgens de handen in de lucht te steken, van Sorry, niks aan te doen.

Daarbij vind ik het ook onbegrijpelijk dat we het nieuws via de roddelrubrieken (sorry forumgebruikers en Jesper) moeten vernemen en niet via de officiele sites van KNMV en SBB.

Jammer, want in Veenoord werd een top evenement neergezet. Gelukkig hebben we de gouden helm nog, zien we hopelijk nog een avondje mooie speedway.

Speedway is bijna dood in Nederland, het ligt op de IC. Nu is het aan de KNMV en de clubs om het in leven te houden. Mijn idee is dat de KNMV (Jacob Alkema) wel wil. Nu de clubs nog, en daar heb ik wel vraagtekens bij.

Jesper schreef op woensdag 21 augustus 2013 om 14:03 uur

Heb even rond gekeken en Dirk Fabriek, Raymon Woortman en Mark Beishuizen starten tijdens de altijd spannende wedstrijd van Scheessel. In Berghaupten rijden volgens mij helemaal geen Nederlanders. Buddy Prijs rijd in Norden voor het Duits Kampioenschap. Kevin Glorie en Geert Bruinsma rijden daar in het bijprogramma (al denk ik dat beide heren wel in Blijham zouden rijden als het doorging).

Ik zie op de licentie lijst van de KNMV 33 rijders staan, dan vallen er nog een paar extra weg, maar nog altijd ruim voldoende voor een speedway wedstrijd lijkt mij zo ....

Jesper schreef op donderdag 22 augustus 2013 om 10:57 uur

Nu is het dan officieel, want de KNMV heeft de wedstrijd op hun website gemarkeerd als \'AFGELAST\'. Vreemd genoeg gaat de wedstrijd aldus de website van Blijham nog gewoon door .....

Roel Liemburg schreef op donderdag 22 augustus 2013 om 15:34 uur

speedwaysport bestaat niet alleen uit een soloklasse, toen jaren geleden het speedway ook aan lager wal zat zijn de zijspannen er bij gekomen en de sport leefde weer op, toen ze de poten weer onder hun gat hadden waren de zijspannen niet meer nodig, misschien toch maar weer eens opnieuw proberen?

Jesper schreef op vrijdag 23 augustus 2013 om 17:48 uur

Kleine correctie aan mijn eerdere post; de 22ste van september gaan we natuurlijk met z\'n allen naar Roden voor de ONK wedstrijden ....