5-6-7 april 2024 - IJsspeedway Heerenveen

Tickets

22 september Roden of ??

Jesper schreef op vrijdag 23 augustus 2013 om 21:20 uur

Interessant bericht op de Facebook pagina van de Stichting Motorsport Roden:

<em>\"De tijd begint te dringen.....

Wij hadden gehoopt u inmiddels meer informatie te kunnen geven omtrent de heropening van het Baansportcentrum Roden. Het enige wat wij hierover kunnen zeggen dat de gemeente Noordenveld nog geen uitspraak heeft gedaan omtrent de heropening en het gebruik van het Baansportcentrum.

Wel kunnen wij u melden dat de geplande wedstrijd van 22 september NIET in gevaar komt.

Stichting Motorsport Roden stelt in samenwerking met de KNMV de startgelegenheid zeker voor de geplande klassen:
- ONK Special Senioren
- ONK Zijspannen
- NK ST1
- NK ST2
- Landenwedstrijd Special Nationaal (Nederland, Duitsland, Frankrijk, Engeland)

Op korte termijn zullen wij hier bekend maken op welk adres u de TomTom kunt instellen.

Wordt vervolgd.......\"</em>


Ben overigens benieuwd hoe ze de specials senioren willen gaan indelen. Op de zelfde dag wordt de Langbaan challenge verreden in Muhldorf en de kans is groot dat hier ook Nederlandse rijders heen moeten....

Reacties

racer schreef op vrijdag 23 augustus 2013 om 23:23 uur

Ik denk dat Mark en Henry in Muldorf zeker moeten rijden aangezien de top 10 van de GP rechtstreeks gaan en de nummers 11 t/m 18 naar de challenge moet. Ik zie David Howe en Stephane Tresarrieu geen 19de meer worden.

dirkdeboer schreef op woensdag 28 augustus 2013 om 12:33 uur

Hoe staat het hiermee, iemand meer info ??

Ik zag al voorbij komen dat de gemeente zegt dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de wedstrijd doorgaat. Al claimt de club een andere lokatie te hebben.....

Gezien de betrokkenen bij de club 2 mogelijkheden: Groningen, Aduard.

Maar Aduard op zondag........ Lijkt me lastig.
Groningen?? Zeer onwaarschijnlijk.

Of verrassen ze ons met een wedstrijd in Kaatsheuvel...............

Jesper schreef op woensdag 28 augustus 2013 om 12:42 uur

Zou mooi zijn als ze dit op een nieuwe locatie kunnen doen, grasbaan van een meter of 600 max? Op wedstrijden op de banen van Aduard of Groningen zitten niet veel mensen op dit wachten vrees ik.

marten schreef op woensdag 28 augustus 2013 om 23:13 uur

Aduard zou super zijn,groningen wordt hem niet,paarden hebben het gras al opgevreten!!!
Grasbaanrace hoort op het gras indien mogelijk,voordat de nieuwe baan in roden werd aangelegd hebben we prachtige echte grasbaanwedstrijden gezien op de weilanden rond roden.
We wachten af.

rimaracing schreef op donderdag 29 augustus 2013 om 11:30 uur

Bericht op dit is roden.nl spreekt boekdelen.

Steenbergen-Roden-Noordenveld.

De voorzitter van de Motor Vrienden Kring (MVK) uit Nieuw Roden, Albert Ananias, vertelde dat hij van wethouder Gerrit Alssema van Noordenveld, te horen had gekregen dat het Baansport centrum Roden in het Steenbergerveld, dit jaar niet meer open zou gaan.Dit zou betekenen, dat de races om de Gouden Helm tijdens de Rodermarktweek voor het tweede opeenvolgende jaar afgelast zou moeten worden op het Baansportcentrum. Dus ook even contact opgenomen met de voorzitter van de Stichting Motorsport Roden (SMR), de heer Bert Oosterling.\"De heer Oosterling vertelde nog niets van de gemeente gehoord te hebben. Dus niet dat het wel door kon gaan of dat het niet door kon gaan. Maar het wordt wel tijd dat we iets te horen krijgen, want de tijd tot 22 september begint natuurlijk wel te dringen. Vooral als we eventueel moeten uitwijken\".
Dus contact opgenomen met de verantwoordelijke wethouder, de heer Gerrit Alssema. \"Zoals bekend verondersteld mag worden, is er al weer een tijd geleden een onderzoekscommissie ingesteld. De heer mr.F.C. Kollen namens de KNMV en namens de gemeente Mr.M.A.C. van Egdom en Mr. P.Post. De Commissie heeft een tussentijds rapport uitgebracht. Dat wordt bestudeerd en wordt er gewerkt aan een voorstel. Echter, gaandeweg zijn er haken en ogen ontstaan. Met man en macht wordt er aan gewerkt.
Het seizoen loopt echter ten einde en of de races om de Gouden Helm op zondag 22 september door kunnen gaan, is moeilijk te zeggen. Maar we moeten wel eerlijk tegenover elkaar zijn en dan moet de conclusie (bijna) luiden, het doorgaan van de races om de Gouden Helm zal moeilijk worden\". Derhalve nog even weer contact opgenomen met Bert Oosterling. Bert: \"Hier word ik niet vrolijk van. Ik ga ook maar zo spoedig mogelijk
contact met de wethouder opnemen\".

dirkdeboer schreef op donderdag 29 augustus 2013 om 13:36 uur

T is zo jammer dat er weer een spelletje gespeeld wordt hier. Ik durf met zekerheid te zeggen dat deze wedstrijd ook niet doorgaat. Het zou mij ten hoogste verbazen als er wel gereden wordt. Jammer want op deze dag had de jeugd bijvoorbeeld wel op Noordwolde of Vledderveen kunnen rijden....... Die worden dus ook weer een wedstrijd door de neus geboord. En dat alleen maar omdat er 2 mensen zijn die, ondanks hun leeftijd, nog altijd in sprookjes geloven.

Jesper schreef op donderdag 29 augustus 2013 om 14:31 uur

Wederom een interessante melding op de SMR facebook pagina:

<em>\"Sneller dan verwacht.....een positieve reactie terug van de gemeente.\"</em>

kaas schreef op zaterdag 31 augustus 2013 om 21:59 uur

Heeft de smr alle rekeningen al betaald bij de andere club.
of wordt het weer schuiven met geld van de ene club naar
de andere ???