ONK @ LELYSTAD AFGELAST !!!!!!

sandro b schreef op maandag 7 oktober 2013 om 19:01 uur

de onk wedstrijd voor aanstaande zondag te lelystad is afgelast !!!!!!! de NLrijders hebben een mail gekregen waardoor dit bevestigd is, de reden hiervoor ??????????

Reacties

Jesper schreef op maandag 7 oktober 2013 om 19:07 uur

Dit staat op de site van Lelystad:

"<em>Al vroeg in het jaar stond vast dat de enige in 2013 te verrijden ONK Speedwaywedstrijd op ons circuit in Lelystad verreden zou worden. Deze wedstrijd werd voor 6 oktober op de agenda geplaatst. Er zou gestreden worden om de Nederlandse titel 500 cc en 125 cc waarna een Kampioenshuldiging plaats zou vinden.

Te elfder ure is deze wedstrijd, op verzoek van de KNMV, verplaatst naar 13 oktober.

Daarover is binnen het bestuur flink wat onrust ontstaan, mede gevoed door het gegeven dat zaterdag 28 september de Nederlandse Kampioen 125 cc in Veenoord bekend werd en niet, zoals voorzien, in Lelystad.

Overleg vandaag met de KNMV heeft tot niets geleid. De ONK gaat helaas niet door. </em>"


Ongelofelijk weer dit zeg, man man man.

sandro b schreef op maandag 7 oktober 2013 om 19:13 uur

dus de rest met een nl licenite kan weer de pot op!!, nou mooi man!!! vraag me echt af waarom ik als b rijder /nationaal een euro b licentie heb gekocht!!!!!

sjoerdje schreef op dinsdag 8 oktober 2013 om 00:21 uur

ik vind dat de knmv het geld van de speedway licenties terug moet storten die hebben we voor de kat zijn viool gekocht

H. Bruinsma schreef op dinsdag 8 oktober 2013 om 09:03 uur

Met dank aan de KNMV die de speedway maar als bijzaak ziet, ook al doe je als club nog zo je best om het speedway weer van de grond te krijgen. (zie 4 landenwedstrijd wat een super evenement was.) Beetje jammer dat het zo moet.

vincent schreef op dinsdag 8 oktober 2013 om 09:33 uur

Nou dat was het dan. Ik wil lelystad nog wel bedanken voor de geweldige 4 landen toernooi en hoop dat ze dat volgend jaar weer gaan doen.

sandro b schreef op dinsdag 8 oktober 2013 om 10:32 uur

ik vind ook dat je gelijk heb sjoerdje, ik vind ook dat we ons geld moeten terug krijgen, de beloofde wedstrijden die we allemaal in het begin van het jaar horen waardoor we toch weer erin trappen voor zo een licentie te kopen en dan tijdens het seizoen allemaal in het niet zien vallen, vind het ronduit schandalig dat er zo met ons word omgegaan!!! KNMV wat doen jullie eraan!!!!!!!! EN IK VERONDERSTEL DAT ER TOCH NOG MEERDERE RIJDERS ER ZO OVER DENKEN!! zeker als ik zo de gesprekken heb gehoord en gevoerd tijdens de trainingen /wedstrijden enz.. WAAR ZIJN JULLIE NU!! LAAT JULLIE EENS HOREN!! of blijven jullie schuilen onders moeders rokje

dirkdeboer schreef op dinsdag 8 oktober 2013 om 11:50 uur

Beste meneer Bruinsma,

wat heeft de club Lelystad dan uiteindelijk gedaan voor de Speedway coureurs dit jaar....

Uit het overleg van de Dutch Speedway League weglopen...... een 4 landen wedstrijd organiseren.... Ja leuk voor de paar rijders die mee mochten doen. De clubwedstrijden.... veel geld betalen voor een lachtertje van een wedstrijd...... Trainingsmogelijkheden..... ja als je maar flink betaald.

Als Lelystad echt veel voor de sport deed hadden ze nu gewoon georganiseerd. En niet zitten jammeren dat de finale van de 125 Jeugd niet bij hen werd verreden.

Dus hou op met zeuren en laat die wedstrijd gewoon doorgaan. Laat de rijders nu niet stikken.

En alle mensen die de KNMV maar de schuld geven..... Denk eens na, zouden die hier iets aan kunnen doen..... Mensen als Gerard Zijlstra, Jakob Alkema hebben dit jaar veel gedaan om die Speedway omhoog te krijgen en worden een oor aangenaaid door de clubs.

sandro b schreef op dinsdag 8 oktober 2013 om 11:55 uur

mmmhh goed punt dirk de boer, zo had ik het nog niet bekeken

vincent schreef op dinsdag 8 oktober 2013 om 18:25 uur

Begrijp ik het nou goed dat het alleen om die 125 cc kampioen gaat? En wat nou als die bekent is , moet je daar onrustig van worden? Ik zou zeggen doe wat voor de sport en organiseer gewoon

sjorsdejonge schreef op dinsdag 8 oktober 2013 om 22:40 uur

Beste Collega Speedway Rijders.

Net als jullie ben ik enorm teleurgesteld!
Ik vind het verschrikkelijk dat deze ONK niet doorgaat!
Wat de reden hiervan is interesseert me eigenlijk niet zo veel, dat is iets tussen de KNMV een Speedway Lelystad.

Wat mij als licentiehouder wel interesseert is dat ik geen wedstrijden heb terug gekregen voor mijn Euro B licentie.
Omdat ik deze licentie bij de KNMV heb aangeschaft, zie ik de KNMV dan ook als de verantwoordelijke voor het niet aanbieden van de wedstrijden.

Het is vast een vervelende samenloop van omstandigheden, maar als klant van de KNMV hebben we geen wedstrijden teruggekregen voor de aankoop van onze licentie.
Ik hoop dat de KNMV dit op een nette manier met ons zal oplossen.

Dit weekend staat er alsnog een Clubwedstrijd in Lelystad gepland
Ik heb begrepen dat de KNMV nu als een wraak actie voor deze clubwedstrijd geen vergunning wilt verlenen.

Nu worden niet alleen de licentiehouders gestraft maar ook de district licentiehouders.
Dit kan echt niet!!!!!!!!!!!!!!!

Laten wij als rijders er voor gaan om dit weekend te kunnen rijden!
ONK of geen ONK, de winnaar van de wedstrijd is voor ons Nederlands kampioen.

Als je hieraan deel wilt nemen (ook als je een district licentie hebt), geef dit dan AUB aan door te reageren op deze discussie en neem AUB contact op met de KNMV en vraag ze om alsnog een vergunning af te geven voor deze clubwedstrijd.

We hebben een baan en we hebben een mogelijkheid om een wedstrijd te rijden. Wat voor reden er ook achter zit, laten we ons dat AUB niet ontnemen!

Deelnemers:
1) Sjors de Jonge
2) Henk de Jonge
3) Demi de Jonge
4) ???????
5) ???????
etc.


Met vriendelijke groet,
Sjors de Jonge

Team de Vries schreef op dinsdag 8 oktober 2013 om 23:44 uur

Speedway rijden in Nederland altijd FULLGAZZ in Lelystad !!!!!
ZONDAG 14-10-2013

dirkdeboer schreef op woensdag 9 oktober 2013 om 12:22 uur

Sjors, ik geloof dat je het niet begrijpt.

Jij vindt dat de KNMV verantwoordelijk is voor het organiseren van wedstrijden maar dat is niet zo.

De clubs vragen de wedstrijden bij de KNMV aan, je zou kunnen zeggen dat de KNMV vraag en aanbod samen brengt.

Het is echter diep triest om mee te maken dat clubs als Blijham en Lelystad eerst een wedstrijd aanvragen en vervolgens met een of andere kut smoes de wedstrijd weer annuleren. Daarbij altijd maar wijzend naar de KNMV, want de rijders gaan naar het buitenland of de kampioenswedstrijd in een klasse wordt elders gereden etc.

Ondertussen hebben ze zelf wel de mond vol van dat zij zoveel doen voor de sport en dat de KNMV de sport links laat liggen. Het tegengestelde is echter waar. Een groep mensen binnen KNMV en een aantal organisatoren (Veenoord en ook Herzhold) zijn zeer actief om zaken voor elkaar te krijgen. Kijk bijvoorbeeld naar de geslaagde wedstrijden in Veenoord. Ook in Belgie krijgen ze toch flink wat voor elkaar en uit betrouwbare bronnen weet ik dat zij ook actief zijn met de Nederlandse Speedway.

Het zijn de eerder genoemde clubs die zo maar de wedstrijden annuleren omdat ze ergens hun zin niet krijgen. Ik kan het mij dan ook heel goed voorstellen dat de KNMV nu Lelystad geen vergunning geeft voor een clubwedstrijd. De club is al meerdere malen zeer onbetrouwbaar gebleken en is jaren lang de hand boven het hoofd gehouden. Nu is het blijkbaar genoeg geweest.

Ik hoop van ganser harte dat de KNMV haar licentiehouders compenseerd, want uiteindelijk zijn die het slachtoffer van de walgelijke acties van de clubs. En ik hoop ook dat de Nederlandse Speedway clubs zich eens achter de oren krabben en nu eens op houden te zeuren en ook daadwerkelijk dingen gaan aanpakken om de sport in ere te houden. De wijze waarop men nu bezig zal leiden tot het einde van de sport in Nederland en dat is volgens mij iets wat niemand hier wil

vincent schreef op woensdag 9 oktober 2013 om 14:05 uur

Misschien moet Eenrum een speedway baan bouwen ,zij weten wel hoe je snel een top wedstrijd moet organiseren.

Jesper schreef op woensdag 9 oktober 2013 om 18:17 uur

Bericht op de website van de KNMV:

<em>\"De voor zondag 13 oktober geplande ONK Speedway in Lelystad is afgelast. De organisator heeft laten weten de wedstrijd niet langer te willen organiseren.

Punt van discussie is een race voor de klasse 125cc Specials. De KNMV kon de wens van de organisator om aan deze race een ONK-status toe te kennen niet honoreren. Op 28 september j.l. werd immers de laatste race voor het ONK 125cc-kampioenschap verreden en daarmee zijn de kampioenen reeds bekend. Ondanks dat de 125cc Specials rijders aangaven graag te willen rijden in Lelystad gaf de Flevolandse club echter te kennen niet langer het ONK Speedway te willen organiseren.

Ondanks intensief overleg tussen de KNMV en de organisator, is er geen overeenstemming bereikt. Daarop heeft de baansportsecretaris nog contact gehad met andere clubs om het ONK Speedway alsnog doorgang te laten vinden. Helaas hebben deze inspanningen tot niets geleid.
Compensatie voor speedwaylicentiehouders

De KNMV betreurt dat er met het vervallen van de wedstrijd in Lelystad, er dit jaar geen ONK Speedway is verreden. Er is een passende oplossing gevonden voor de coureurs die voor dit jaar een speedwaylicentie hebben gekocht, zij krijgen in 2014 een gratis speedwaylicentie van de motorsportbond. Deze coureurs zullen allen persoonlijk benaderd worden.\"</em>


Waarom werd eigenlijk in Lelystad dan niet de laatste wedstrijd voor de 125cc specials georganiseerd?? Voor dat de Gouden Helm wedstrijd in Veenoord werd verreden waren de rijders ingelicht dat de wedstrijd van Lelystad niet ging tellen voor het ONK, maar waarom???

Jesper schreef op donderdag 10 oktober 2013 om 08:27 uur

Geen clubwedstrijd zondag overigens! De KNMV geeft geen verzekeringscoupon af aan Lelystad.

crustydemons schreef op donderdag 10 oktober 2013 om 13:46 uur

oog om oog tand om tand terug naar de mideleeuwen

vincent schreef op donderdag 10 oktober 2013 om 15:23 uur

En zo werken we met zn allen naar de ondergang van het speedway. Gelukkig kunnen we volgende week naar dohren om toch nog een mooie afsluiting van het seizoen mee te maken.

punter electronica racing schreef op donderdag 10 oktober 2013 om 21:59 uur

Komende winter de flex maar in de starre achterframes en veren er onder. Met zijn allen op het gras verder !

de Rooy schreef op zaterdag 12 oktober 2013 om 23:30 uur

Wie zit daar op te wachten?

H. Bruinsma schreef op zondag 13 oktober 2013 om 02:58 uur

Dirk de boer wie is u. U bent niet bekend onder de speedway rijders. Ik heb het gevoel dat u onder een schuil naam loopt te kloten,; en van de Knmv bent. Een soort van kom eens uit de kast.

H. Bruinsma schreef op zondag 13 oktober 2013 om 03:01 uur

Wie weet wie Dirk de boer is

H. Bruinsma schreef op zondag 13 oktober 2013 om 03:07 uur

Wie kan mij vertellen wie Dirk de Boer is

de Rooy schreef op zondag 13 oktober 2013 om 08:38 uur

De Boer heeft wel gelijk...

de Rooy schreef op zondag 13 oktober 2013 om 08:38 uur

De Boer heeft wel gelijk...

dirkdeboer schreef op maandag 14 oktober 2013 om 12:43 uur

Beste meneer Bruinsma, Leuk dat u zich zo druk maakt wie ik ben. U kunt er blijkbaar niet van slapen, gezien het tijdstip van uw post.

Dat u mij niet kent, en de mensen die u gesproken heeft mij niet kennen wil niet zeggen dat ik iemand van de KNMV ben die zit te kloten, zoals u dat noemt. Ik kan u verzekeren dat er voldoende mensen in de Speedway wereld zijn die mij goed kennen.

Ik zal mij aan u voorstellen. Mijn naam is Dirk de Boer, 58 jaar, tegenwoordig woonachtig in Gorssel, nabij Deventer. Ik ben een zelfstandig ondernemer met een bedrijf in de Im- en Export van Verpakkingsmachines voor de Voedselindustrie. Daarnaast heb ik in Polen een aantal bedrijven die zich bezig houden met het telen van fruit.

Door mijn contacten in Polen ben ik 20 jaar geleden in aanraking gekomen met de Speedway sport en verslingerd geraakt aan deze sport. Nog altijd ben ik regelmatig in Polen te vinden op diverse wedstrijden en ook in de rest van Europa bezoek ik regelmatig wedstrijden, ook met mijn zakelijke relaties. In Nederland nauwelijks, sterker nog ik wist tot voor een paar jaar geleden nauwelijks iets over de vaderlandse speedway tot ik bij toeval eens wat mensen uit Nederland sprak over de sport. Daarna ben ik mij er in gaan verdiepen en heb mij verbaasd over de wijze waarop het gaat in de Nederlandse speedway sport.

Nu weet u een beetje wie ik ben, verdere informatie lijkt mij overbodig. In plaats van zich druk te maken over mij kunt u beter uw tijd besteden aan zaken die betrekking hebben op Speedway in Nederland. Als u dat aan uw kant doet, zal ik op mijn manier mij daar mee bezig houden.

Met vriendelijke groeten,
Dirk de Boer.

Bert Swarts schreef op maandag 14 oktober 2013 om 16:33 uur

Volgend seizoen hoofdsponsor van de Dutch Speedway League Dirk......
De de Boer Dutch Speedway League staat wel leuk....

Roy Verbrugge schreef op dinsdag 15 oktober 2013 om 09:35 uur

Geachte Heer de Boer en anderen

Het maakt inderdaad niet uit wie u bent
En mening mag iedereen hebben
Feit is wel dat zoals u zelf al zegt u pas de laatste jaren in de sport in Nederland zit {waarschijnlijk kent u mij dan ook niet, wat ook niet relevant is}
Ik zit alleen al wat langer in de sport
Al die jaren is er weinig steun geweest vanuit de KNMV

De Clubs moeten een flink bedrag afstaan aan de KNMV om een wedstrijd te organiseren, dit samen met het feit dat er gewoon niet veel publiek komt is het financieel erg zwaar voor de clubs

Veenoord organiseert de Gouden Helm omdat hier veel meer publiek op afkomt

Bij een ONK is dit een stuk minder
Dit is al jaren zo en Clubs gaan hier aan onderdoor

Ik vind het ook vreemd dat Lelystad besluit de ONK niet te organiseren vanwege de NK status van de 125CC

ik denk dat ze hier een andere naam aan hadden kunnen geven { BV de Chris Slager trofee of noem maar op}

Maar ik weet niet wat de eerdere afspraken waren tussen KNMV en Lelystad, mssn was dat wel dat allen kampioenschappen daar gehouden zouden worden..
Dan is er toch een soort van contractbreuk
U als zakenman zal begrijpen dat hier consucenties aan hangen

Dat de KNMV vervolgens geen vergunning geeft is gewoon echt heel zielig en kort door de bocht

Waar 2 vechten hebben 2 schuld, alleen de KNMV moet er voor hun leden zijn..en dat zijn ze dus net niet

En dat is helaas al jaren zo....

Ik hoop dat onze mooie sport meer lucht krijgt
En we mogen blijven genieten van Speedway in Nederland

Vrgr

Roy

vincent schreef op dinsdag 15 oktober 2013 om 11:19 uur

Ik vind het nog knap dat lelystad clubwedstrijden organiseert . Als je kijkt hoeveel rijders er hier op af komen is het echt tegek voor woorden dat ze nog organiseren. Ook als er geen dik betaalde wedstrijden in het buitenland zijn zie je maar weinig rijders.
En wie schreeuwden het hardst dat er teweinig werd gedaan???
Nee speedway was, is ,en zal nooit groot worden in Nederland en dat is jammer er lopen een paar grote talenten om.

dirkdeboer schreef op dinsdag 15 oktober 2013 om 12:18 uur

Beste Roy Verbrugge,

Zoals ik al zei, ik heb mij verdiept in de materie. Dus uw naam is mij niet onbekend. Was u niet de kampioen van 1997...Ook heeft uw familie een behoorlijk verleden in de Baansport.

Ik geef u gelijk in de zaak dat clubs het moeilijk hebben om financieel rond te komen. Zoals meneer Swarts een mooi voorzetje geeft of ik niet wil optreden als sponsor heb ik nog geen voorstel gehad.

Maar ik moet ook toegeven dat ik daar nu nog geen interesse in heb. Want zoals iedere ondernemer wil ik rendement hebben van een investering. Echter wat krijg ik op dit moment voor het geld wat ik investeer. Als ik mijn naam verbind aan de Dutch Speedway League krijg ik te maken met onbetrouwbare partners.(Niet allen, laat dat duidelijk zijn). Welke voorzieningen zijn er voor mij, kan ik mijn relaties ontvangen etc. Die structuur is er niet en daar zullen de organisaties in moeten investeren.

Wat er in het verleden allemaal is gebeurd wil ik allemaal niet eens weten. Wat ik wel merk is dat men in Nederland erg goed is in oude koeien uit de sloot halen. Als men voor de toekomst wat wil zal men daar mee moeten stoppen. Niet meer de blik naar achteren maar de blik naar voren richten. Eens in de spiegel kijken en denken over waar men zich kan verbeteren. Met elkaar de schouders er onder zetten etc.

De sport zal in Nederland nooit de status krijgen als in Polen, maar het bedroevende niveau van nu is ook niet nodig.

En ik durf ook te stellen dat als men de schouders er onder zet ik in de toekomst ook zeker de naam van mijn bedrijf wil verbinden aan de Nederlandse Speedway.

Jesper schreef op dinsdag 15 oktober 2013 om 13:33 uur

Vincent: de reden dat er geen rijders in Lelystad komen tijdens de clubwedstrijden is omdat het veel te duur is. Inschrijfgeld (lol), achterbandje, methanol en de dieselkosten. Dan ben je al gauw 150 euros verder ...

Roy Verbrugge schreef op dinsdag 15 oktober 2013 om 14:50 uur

De Hr De Boer

Wat u nu zegt daar sta ik volledig achter
Want zoals ik al zei, waar 2 vechten hebben twee schuld
en als sponsor kan ik me heel goed voorstellen dat u wel waar voor u geld wil
En dat een wedstrijd er dan niet zomaar uitgegooid wordt

En ouwe koeien...ja...dat klopt...maar oud zeer is vaak niet zomaar weg

Wat overigens zonde is...en nee zo groot als in polen dat zal echt niet lukken..maar het moet toch zeker levensvatbaar zijn lijkt me

Wat ik wel mooi vind is dat mensen er zoals hier nog over praten..want als dat ook al niet meer gebeurt is er echt geen leven meer over

Eigenlijk zouden de partijen met elkaar om de tafel moeten gaan
en alles een keer uitpraten, maar dat blijkt toch ook elke keer weer moeilijk

ps Ja dat ben ik inderdaad...Wie weet zien we elkaar een keer langs de baan in binnen of buitenland :-)

Vrgr

Roy

Jesper schreef op donderdag 17 oktober 2013 om 18:48 uur

Toch nog goed nieuws voor de Nederlandse speedway rijders, ook de rijders die een speedway licentie als 2de licentie hebben aangeschaft krijgen volgend jaar een \'gratis\' licentie.

De afgelaste zesde clubwedstrijd in Lelystad wordt overigens nu op 27 oktober alsnog gereden ....

vincent schreef op zaterdag 19 oktober 2013 om 10:12 uur

En nu maar hopen dat er ook een paar rijders komen .Ik kom in iedergeval niet.

de Rooy schreef op zaterdag 19 oktober 2013 om 23:27 uur

Nou Vincent, daar zullen ze rouwig om zijn!

vincent schreef op zondag 20 oktober 2013 om 12:44 uur

beste de Rooy
Ik wil er alleen mee zeggen dat ik iedere keer kom kijken naar speedway en iedere keer zie ik bij de senioren maar 1 rijder en met een beetje geluk 2 rijders. Kijk voor het publiek is er dan ook niks aan, ondanks dat de andere rijders in andere klassen ook hun best doen. En hebben we een tijdje geleden niet gehoord van sommige rijders dat er geen start gelegenheid was? Nou waar zijn ze . OOk als er geen vet betaalde wedstrijden zijn ze we ze niet.