4-5-6 april 2025 - IJsspeedway Heerenveen
TicketsDe uitslagen van de ONK wedstrijden van Siddeburen zijn te vinden via onze LIVE uitslagen pagina:
<a href="http://live.baansportfansite.nl/event/54/onk-grasbaanraces-siddeburen.html">http://live.baansportfansite.nl/event/54/onk-grasbaanraces-siddeburen.html</a>
Wel onder voorbehoud, en is niet volledig (shorttrack mist). Helaas waren sommige heats vrij doelloos doordat er gestart werd met twee of drie rijders. Het bleek namelijk dat als een rijder niet deelneemt aan de (vrij kansloze) training, dat hij/zij niet mee mag doen met de wedstrijd. Hierdoor werden sommige heats een bijna complete leegloop.
De baan was zo doorweekt dat het trainen weinig nut had, en sommige rijders, waaronder Lars Zandvliet en Sjoerd Rozenberg besloten om niet deel te nemen. Erg zuur in het bijzonder voor onze Franse vrienden in de zijspan klasse, namelijk de combinatie van Tocheport, die zonder een heat gereden te hebben weer richting zuid Frankrijk mocht vertrekken.
Wel hebben we bijzonder mooie races gezien op de knusse baan van Siddeburen! Er was bijna geen baandienst nodig en dat is toch wel erg uniek in de grasbaan wereld. Goed werk van MSC Siddeburen!
Volledige uitslagen, verslag en foto's volgen later.
Rijders wegsturen om dat ze niet getraind hebben. Je hebt niet alleen de rijders te pakken maar ook het publiek, dit was weer een goede zet voor de promotie van de baansport. Ze zien mij niet weer in nederland bij de baansport ,ik ga de grens wel over.
ik denk er ook zo over. ik kom van belgien. voor de speedway en de grasbaan in nederland.soms voor 2 dagen 1xspeedway en 1xgrasbaan.maar dit kan niet meer knmv
..
Hierbij past wel een groot compliment voor de Shorttrack rijders die nooit te beroerd zijn om de baan, ook voor de andere klassen, los te rijden. Ook moesten zij als eerste trainen wat eigenlijk wederom de baan los rijden was. Na een baandienst werd de baan al beter en mochten de andere klassen trainen. Zonder de Shorttrackklassen was er geen wedstrijd geweest !!!
Wat zouden we toch zonder de Shorttrack moeten...
Het feit dat op de site geheel geen uitslagen van de Shorttrack staan, neem ik aan dat jou reactie cynisch bedoeld is.
mvr.gr, Wybe Dijkstra
natuurlijk horen de shorttrack klassen hier in Nederland erbij alleen mondiaal zijn ze bijna nergens in zicht, in alle echte baansportklassen is een EK dan wel WK dus maak de shorttrackers niet belangrijker dan ze zijn
Bij deze nog even de officiële uitslagen, inclusief de Shorttrack klassen.
<strong>Specials senioren</strong>
1. Jannick de Jong (4,4,4) 12
2. Henry van der Steen (4,3,3) 10
3. Mitch Godden (1,4,4) 9
4. Jeffrey Woortman (4,x,4) 8
5. Mark Baseby (2,4,3) 9
—-
6. Raymon Woortman (3,3,2) 8
7. Randy Oldenziel (3,1,x) 4
8. Charley Powell (2,2,0) 4
—-
9. Dave Mears (0,2,1) 3
10. Dirk Fabriek (2,x,x) 2
11. Nick Lourens (x,x,x) 0
<strong>Specials nationalen</strong>
1. Dave Meyerink (4,3,3) 10
2. Buddy Prijs (4,4,3) 11
3. Manuel Wesley Hamminga (2,3,4) 9
4. Kelly Velda (3,3,2) 8
5. Mark Beishuizen (4,4,4) 12
—-
6. Romano Hummel (2,2,4) 8
7. Niels Remmelts (3,4,x) 7
8. Bart Uil (3,1,3) 7
—-
9. Hessel Auwema (2,2,x) 4
10. Andy ter Schuur (1,1,2) 4
11. Dirk Meyer (1,2,1) 4
12. Remon Huizinga (0,0,2) 2
13. Inge Slagter (1,1,0) 2
14. Johan Last (0,x,0) 0
<strong>125cc specials</strong>
1. Mika Meijer (4,4,4) 12
2. Jarno de Vries (x,4,4) 8
3. Jeffrey Sybesma (3,3,3) 9
4. Christian Wagemans (4,3,1) 8
5. William Kruit (2,2,2) 6
6. Margriet Diever (x,2,2) 4
——
7. Tom Finger (x,0,1) 1
8. Alwin Slagter (3,1,3) 7
——
9. Michiel Knap (x,1,x) 1
<strong>Zijspannen</strong>
1. Joshua Goodwin/Liam Brown (3,4,3) 10
2. William Matthijssen/ Nathalie Stellingwerf (4,4,4) 12
3. Wilfred Detz/ Steffan Velthuis (2,4,4) 10
4. Shaun Harvey/ Danny Hogg (3,2,x) 5
5. Dennis Noordman/ Patrick Kremer (4,3,3) 10
—-
6. Christophe Grenier/ Gerben Sanders (3,2,4) 9
7. Tony Cook/ Paul Smith (2,3,3) 8
8. David Carvill/ Kai Noble (1,2,2) 5
—-
9. Tim Larsen/ Lars Plesner (2,1,1) 4
10. Paul Moorcock/ Lilian Pellizzoti (0,1,1) 2
11. Stinus Lund/ Thim Moller (1,1,0) 2
12. Jan DIjkema/ Sonja Draaier (0,x,2) 2
<strong>Shorttrack ST 1</strong>
1. Maikel Dijkstra (9,11,11) 31
2. Mark van Dellen (11,7,10) 28
3. Johan van der Meij (10,6,8) 24
4. Wybe Valkema (5,10,6) 21
5. Frank Hamming (8,5,9) 22
6. Bert Dijkstra (6,4,5) 15
7. Rindert Boonstra (7,8,7) 22
8. Jan de Jong (1,9,2) 12
——
9. Dirk Werkman (4,x,4) 8
10. Siebe van Dekken (2,2,3) 7
11. Ruben de Jong (3,3,1) 7
12. Reinse de Jong (x,x,x) 0
<strong>Shorttrack ST 2</strong>
1. Harriet Zwiers (11,6,10) 27
2. Mark Helmhout (7,4,6) 17
3. Wilco Bruining (9,8,9) 26
4. Ruben Guikema (6,11,11) 28
5. Gert Jan Valk (3,7,7) 17
6. Berry de Vos (10,5,5) 20
7. Erwin Mulder (4,9,8) 21
8. Remon Meeters (8,2,4) 14
—-
9. Pascal Swart (x,10,2) 12
10. Roy Pasveer (2,3,1) 6
11. Evert van Til (5,0,0) 5
12. Anne Bos (1,1,3) 5
laten we de andere klasses ook niet belangrijker maken dan dat ze zijn...
ik denk dat veel shorttrack rijders graag een EK zouden rijden, maar dan moet daar de mogelijkheid wel voor zijn!
er is enkele jaren een EK shorttrack geweest, meer dan driekwart was nederlander en alleen 6 nederlanders hadden aan alle 3 evenementen deelgenomen, kun je niet echt van een succes spreken dacht ik zo
Je moet ook niet overal een EK of WK status aan willen hangen. Je mag blij zijn dat de shorttrackers er in Nederland tussen zitten.Vaak de klassen met de mooiste strijd. Voor optochten kan ik wel naar een bloemencorso en voorspelbare uitslagen worden ook eentonig.
Ja de KNMV is weer goed bezig en met de live stream erbij hebben ze zeer goede promotie gemaakt voor de baansport! 2 of 3 rijders in de baan, wat is dat nou? Het geluid in het rennerskwartier was ook niet optimaal en doordat er geen baandiensten waren, waren er een paar rijders die te laat voor hun heat waren. Bovendien wisten ze dat er 2 rijders waren die niet hadden getraind! Waarom zijn de heats niet aangepast?
Ik heb alleen maar een compliment richting de Shorttrackkers gemaakt omdat als zij de baan niet los hadden gereden geen wedstrijd mogelijk was geweest, niet meer en niet minder. Zonder deze klasse belangrijker te maken dan de andere klassen. Maar dat lijkt op dit forum niet mogelijk te zijn zonder een discussie te veroorzaken welke geheel de verkeerde kant op gaat...jammer.
Ik vraag dan echt af waar de knmv mee bezig is, is het de bedoeling dat ze nog minder startbewijshouders krijgen?
Waarom wordt toch altijd de schuld gegeven aan de KNMV.
Als er geen geluid, of slecht geluid is in het rennerskwartier ligt dat aan de KNMV ??
Als een rijder niet traint, terwijl hij weet dat het verplicht is en vervolgens geweigerd wordt voor de wedstrijd, ligt dat aan de KNMV ?
Als rijders niet op komen dagen, ligt dat aan de KNMV ?
KNMV gaat zeker niet vrijuit, maar rijders en organisatoren mogen ook wel eens hun verantwoording nemen.
Het is makkelijk 1 partij de schuld te geven, maar dat is niet altijd reel.
wat bedoelt Dirk de Boer met de organisatoren de verantwoording nemen?
En geef es een keer je werkelijke naam, want dat Dirk de boer een synoniem is dat moge zo langzamerhand wel duidelijk zijn.Of niet P.R.?????
Harm, ik ga mezelf niet nog een keer voorstellen hier, dat heb ik nu al vaak genoeg gedaan.
Rijders en organisatoren zullen ook hun verantwoording moeten nemen in het scheppen van voorwaarden om wedstrijden tot een succes te maken.
Organisatoren klagen dat publiek weg blijft, maar hebben van klantvriendelijkheid nog nooit gehoord. Denk bijv aan zaken als schone toiletten en catering. Maar ook bijvoorbeeld aan zaken als stofontwikkeling etc. Dat is gewoon niet meer van deze tijd.
Rijders zullen zich ook moeten realiseren dat de organisatoren hun nu extra hard nodig zijn en niet om het minste of geringste maar wegblijven van een wedstrijd.
Het zijn maar een paar kleine voorbeelden. Ik heb het hier al vaker gezegd, als de baansport in Nederland wil overleven dan zal men met elkaar moeten samenwerken en niet elkaar moeten tegenwerken. Het oude stramien zoals het al 40 jaar gaat zal men moeten doorbreken en open staan voor nieuwe ontwikkelingen, de live-stream van dhr Dol is daar een mooi voorbeeld van.
Ik ben het helemaal met je eens Dirkdeboer!
Er zijn maar weinig clubs die dat begrijpen, de meeste zijn blijven hangen in de tijd.
Laten we het daar eens concreet over hebben in plaats van raden hoe iemand echt heet.
Wel eens op speedway.org gezocht naar de uitslagen van de shorttrack heer Dijkstra?