5-6-7 april 2024 - IJsspeedway Heerenveen

Tickets

Mühldorf GP5

Jesper schreef op zondag 28 september 2014 om 18:05 uur

Uitslag:
1. Kylmakorpi
2. Riss
3. Smoli

GP eindstand:
1. Riss
2. de Jong
3. Kylmakorpi

<a href="http://live.baansportfansite.nl/event/73/wk-langbaan-gp5-muhldorf.html">http://live.baansportfansite.nl/event/73/wk-langbaan-gp5-muhldorf.html</a>

Reacties

Michiel schreef op zondag 28 september 2014 om 18:23 uur

Heel jammer voor de jong.

Jesper schreef op maandag 29 september 2014 om 08:11 uur

Inmiddels weer een paar uurtjes terug uit Duitsland. Alle in's en out's over de wedstrijd, en natuurlijk de foto's, volgen vanavond!

bertus schreef op dinsdag 30 september 2014 om 19:04 uur

ik wil graag wat reactie,s van bezoekers van de muhldorf gp. Of erik Riss bevoordeeld is of niet, gezien de heftige discussies in duitsland en door joonas k.[ zie speedweek.com] .Zoals 2 x een rolstart en een droge start plek. Ik hoor graag jullie mening.

vincent schreef op woensdag 1 oktober 2014 om 09:35 uur

Wat denk je zelf? Riss had een thuiswedstrijd, papa Riss heeft behoorlijk wat invloed dus alles is er aangedaan om hem tebevoordelen.Heb het jaren geleden ook al eens gezien bij de wk junioren in Norden. Ze gingen toen water op de baan brengen precies waar de niet duitsers er geen last van zouden hebben.

Roel Liemburg schreef op woensdag 1 oktober 2014 om 10:14 uur

als je met 5 punt achterstand op Jannick aan de wedstrijd begint en je eindigt met 5 punten voorsprong dan heb je dus 10 punten goed gemaakt en dat bereik je niet alleen met eventueel gesjoemel, die kylmakorpy is gewoon een zuurpruim en slecht verliezer en natuurlijk brengt papa Riss een schat aan ervaring in het team, een ervaring die team Jannick gewoon tw kort komt, toch moet je je petje diep afnemen voor Jannick, hij heeft fantastisch gepresteerd

vincent schreef op woensdag 1 oktober 2014 om 10:52 uur

Je geeft het zelf al aan Roel ,in totaal 10 punten over de Jong heen gevlogen, en dat op zo n niveau ik geloof er niks van.

Michiel schreef op woensdag 1 oktober 2014 om 15:46 uur

Wat Roel zegt klopt natuurlijk wel, jannick heeft te veel zelf laten liggen, maar er zijn wel een paar dingen die de schijn tegen hebben. En kylmakorpi zal toch niet echt uit z'n nek lullen.Het is wel algemeen bekend dat die duitsers nogal chauvinistisch zijn. Even een sproeiertje over de hele baan behalve binnenin voor Riss.
Ik kan het me wel voorstellen, maar neemt niet weg dat Riss gewoon erg goed is op deze leeftijd (wel goed materiaal van papa natuurlijk).

bertus schreef op woensdag 1 oktober 2014 om 18:00 uur

Als je discussie volgt in Duitsland gaat het nog veel verder pa Riss zou in het verleden met de methanol geknoeid hebben, Anton Nisschler de huis tuner van de fam Riss zou volgens de zogenaamde insiders ook wel eens wat gerommeld hebben.Maar nu even een andere vraag wat vinden jullie van voor deze belangrijke gp Smolinski wordt ingezet als wildcard rijder een SGP rijder die toch voor de nederlanders veel punten heeft weggereden. En dat de nederlanders een gp moesten wegstrepen.Want als je de finaleheat op you-tube ziet dan kan je volgens mij wel zien dat Smoli van het gas afgaat logisch natuurlijk maar laat wel iets zien van de kwaliteiten van Smoli.

Michiel schreef op woensdag 1 oktober 2014 om 19:11 uur

Dat we het er de hele tijd over hebben komt ook omdat we het doodzonde vinden dat jannick geen wereldkampioen is geworden. En Riss kan veel maar denk niet dat hij het Weer in eenrum heeft geregeld. De Duitsers hebben alle trucjes toegepast......en gewonnen.

vincent schreef op woensdag 1 oktober 2014 om 19:38 uur

Ik denk als je alle motoren openhaald die bij het wk gebruikt worden , je heel erg schrikt wat er afgeprutst word.

Flashman schreef op woensdag 1 oktober 2014 om 23:39 uur

Smoli zegt op Speedweek dat hij in de finaleheat problemen had met de carburateur...

Maar inderdaad, hij doet het voor de ''hobby'' naar eigen zeggen... wel een publiekstrekker natuurlijk.

speed schreef op donderdag 2 oktober 2014 om 01:11 uur

Er zal nog wel even na gepraat worden de laatste race in Muhldorf .
Erik Riss heeft er zelf voor gestreden en heeft het kampioenschap dan ook zelf verdient.
Jannick heeft wederom een top prestatie neer gezet waar we in de Nederlandse Baansport waar we trots op mogen zijn.
Zelf was ik aanwezig op elke WK race in welke vorm dan ook. Groot respect voor hem en zijn team om elke keer weer zo te presteren andere woorden heb ik daar niet voor.
Baan sproeien gebeurde ook hier in Muhldorf natuurlijk niet ten na dele van Erik Riss Misschien was het wel de taktiek van de duitsers om hun Erik waar mogelijk naar een WK titel te helpen.
Maar welke begeleider van welk land ook aanwezig heeft hier op gereageerd tijdens de wedstrijd... niemand niet : Ze stonden er bij en keken er naar meer niet.
Als ik alle wedstrijden terug kijk is de 1e plaats in WK mede verloren als je daar nog over wil spreken dan is het mede in Nederland zelf.
Mijn in ziens kunnen we nog veel van onze oosterburen leren in deze Nog zo mooie sport.
Zeg Nog met een hoofdletter ben bang dat het geen jaren meer duurt en het einde nabij is maar daar wil ik het in deze topic niet over hebben.
Onze oosterburen kennen het spel in deze sport en wat ons in Eenrum is gebeurt was hun in eigen land zeker niet overkomen.
Het weer heb je niet in de hand dat is bij een ieder hier bekend maar in deze moderne tijd van pc en noem maar op buienradar etc. was het wel bekend dat er nog zwaarder weer op komst was later in de middag.
In een wedstrijd als Eenrum weet je dat nederlandse rijders een baan voordeel hebben onder welke omstandigheden dan ook.
Daar moet je in een WK race zeker gebruik van maken dat is volgens mij niet of niet voldoende gebeurd.
Na 3 gereden serie's kan er een uitslag op gemaakt worden probeer dan in ieder geval met maximale inzet dit te bereiken mede als de vooruitzichten bekend zijn in dit geval de dreigende regen.
De wedstrijdleiding waar ik soms best respect voor heb besloot door hun onervarenheid eerst zijspannen en shortrack te laten rijden met een overbodige lange baandienst.
Daarna was het te 'laat' om nog een WK serie te laten rijden ondanks dat de organisatie heeft geprobeerd met maximale inzet om de race nog te kunnen vervolgen.
Kort gezegd mijn mening:
Als de eerder genoemde andere klassen niet waren verreden had er een 3e serie in het WK kunnen worden verreden.
Mede door geen wedstrijdgevoel / onervarenheid van leidinggevende ''wedstrijdleiders'' is de wedstrijd verloren gegaan ten na dele van Nederlandse titel kandidaten en hebben we hier punten laten liggen.
Baansport is een mooi spel en daar moet je mee spelen in Muhldorf en bij vele Duitse wedstrijden gebeurd dit wel daar kunnen wij nog veel van leren.

Denk nou niet dat ik denk alles beter te weten heb ook mijn fouten en leer daar ook nog van.

Mvg
Roelof.

vincent schreef op donderdag 2 oktober 2014 om 11:56 uur

Ben het helemaal met je eens Roelof

Michiel schreef op donderdag 2 oktober 2014 om 14:36 uur

om Eenrum weg te zetten als een stelletje prutsers gaat mij toch iets te ver. Het Weer heb je niet in de hand. na die regenbui was er gewoon niet meer te rijden, hoe zeer ze ook probeerden.

JP18 schreef op donderdag 2 oktober 2014 om 14:53 uur

Volgens mij heb ik in de evaluatie van Roelof ook niet gelezen dat hij de schuld legt bij de organisatie. Volgens mij wordt er duidelijk verwezen naar de wedstrijdleiding. De wedstrijdleiding is op een wedstrijddag niet aan de organisatie, maar aan de KNMV/FIM.

Verder eens met het stuk wat Roelof geschreven heeft. Top prestatie van Jannick en ook van Dirk die via een stekte tweede helft zich toch maar weer even geplaatst heeft voor het volgende jaar.

Komend jaar gaan de wildcards naar.....?