5-6-7 april 2024 - IJsspeedway Heerenveen

Tickets

Geen ONK Speedway in Veenoord

Jesper schreef op dinsdag 22 mei 2012 om 07:50 uur

Het ONK Speedway wat op 2 juni zou worden verreden in Veenoord gaat helaas niet door.

Reacties

theun schreef op dinsdag 22 mei 2012 om 12:01 uur

Domper!

akkertje schreef op dinsdag 22 mei 2012 om 12:15 uur

wat is de reden dat veenoord afgelast is

Jesper schreef op dinsdag 22 mei 2012 om 12:55 uur

Een vijftal toprijders zit dan in het buitenland met EK/WK wedstrijden....

Harry Vos schreef op woensdag 23 mei 2012 om 17:51 uur

Mogelijk de ONK er af en dan een Open, internationale, of noem maar op. Er zijn ja meer speedway licentiehouders dan deze 5, die ook graag meters maken op Veenoord.
Als je speedway verder wilt krijgen in Nederland moeten de rijders wel rijden. En zeker ook de jeugd.
Ik zie het probleem niet waarom met deze reden Veenoord gesloten blijft voor Speedway op 2 juni.
Waar een wil is, is een weg ! Ook in Veenoord !!

Bertkpr schreef op donderdag 24 mei 2012 om 10:36 uur

Schandalig dat dit niet doorgaat, volgens mij moet je juist dit door laten gaan ook met het oog voor de jeugd die zeer zeker toekomst heeft, zo laat je een mooie sport naar de kloten gaan.

Minizot schreef op donderdag 24 mei 2012 om 21:42 uur

Ben het helemaal met Harry en Bert eens waarom zijn onze rijders hiervan de dupe,de 125cc klasse had zich er erg op verheugd. maar ja door de knmv word er anders overgedacht.

Patrick schreef op donderdag 24 mei 2012 om 22:24 uur

Verwijten naar mensen slingeren helpt niets. Ik ben er zeker van dat Jeroen en Ramon en hun team alle mogelijkheden hebben bekeken. Deze mannen zijn verslingerd aan speedway en zijn er zonder twijfel stuk van dat hun eerste \"eigen\" wedstrijd niet door kan gaan.

De datum had slimmer ingepland moeten worden dat staat vast. Immers onze beste Speedwayers kiezen nu eenmaal voor Grasbaan / Langbaan en geef hen eens ongelijk. Maar gaan we nu dan ook onze ONK finale Grasbaan in Roden aflassen...... Een flink aantal van deze mannen kan dan wel eens nog onderweg zijn vanuit Marianske waar de avond ervoor de GP Challenge is.

Het is vreselijk jammer dat Veenoord nu niet kan doorgaan. Maar ik heb wel alle begrip voor het besluit. Zonder acceptabel veld in de 500 blijft het publiek weg en kan een evenement wat toch al financieel moeilijk haalbaar is een debacle worden voor een gehele organisatie waardoor mogelijk ook de Gouden Helm op de tocht komt..

De oproep naar de KNMV is simper: Ga praten met Norden, Moorwinkelsdamm, Dohren en Zolder. Overleg met hen en DMSB om een acceptabele Speedway competitie op te starten met daarin een uitwisseling van organisatie en rijders. Maak het voor de \"mindere\" Goden uit bijv Denemarken en Frankrijk ook interessant hier te speedwayen.

Zorg dat de jeugd (125cc en 250) meer kansen krijgen om zich te ontwikkelen op de speedwaybanen, voeg ook eens de 50cc toe aan een speedway ONK ipv 8 Flattrack rijders in gezamenlijke optocht....... Opties genoeg.

Jeroen, Ramon en overige teamleden van Speedway Veenoord, bedankt voor jullie moeite, jammer dat het voor niks was. Laten we van de Gouden Helm een groot succes maken. Dat verdienen jullie.!!

Roel Liemburg schreef op vrijdag 25 mei 2012 om 11:52 uur

zijspannen misschien?

Harry Vos schreef op vrijdag 25 mei 2012 om 21:12 uur

Patrick.., als ik jouw reactie lees dan beschik jij over veel meer insite informatie.
Er wordt gepubliceerd http://www.knmv.nl/sport/speedway/nieuws/onk-speedway-veenoord-afgelast dat het ontbreken van 5 Toprijders de reden van afgelasting is.
Zoals ik jou verhaal lees zou het een financiële reden zijn wat de afgelasting van het evenement tot gevolg heeft gehad.
Dat is in mijn beleving een zeer wonderlijke reden, immers de KNMV heeft belang bij vooruitgang van de Speedway. Want de KNMV heeft Speedwaylicenties verkocht aan rijders.
Als het echt een financiële reden is, kan de KNMV dit dan ook simpel ten gunste van de Speedway Veenoord oplossen. Dit om alle startgelegenheid te bieden aan hun licentiehouders en zeer zeker op de mooie baan in Veenoord.
Met mijn stelling waar een wil is, is een weg bedoel ik “er zijn oplossingen te bedenken”.
Bijvoorbeeld;
De KNMV verzoeken de vaste kosten post aan te passen voor Speedway.
En / of;
Indien de ONK status er af is kost een wedstrijd ook behoorlijk minder aan KNMV kosten.
Je zou het zelfs als organisatie samen met de VTBM (of n eigen clubwedstrijd) kunnen organiseren.
En / of;
Een andere organisator mee laten participeren, ik ken minimaal 1 organisator die indien gevraagd mee wil organiseren ten behoeve van de Speedway.

Speedway rijders moeten meters maken, dat is een oer oud begrip.
Pas dan krijg je de Speedway in Nederland weer verder.

Als het echt zo is dat de wedstrijd van 2 juni om financiële reden is afgelast dan is dit een zeer treurige zaak. Natuurlijk is samenwerking met andere landen zeer vooruitstrevend, maar dit gaat wel met financiële investering van de landelijke bonden gepaard.

Absoluut worden er in deze geen mensen persoonlijk aangevallen en zijn ze allemaal echt bijzonder aardig en doen het uit hobby in hun vrije tijd.
Maar feit is dat mensen in besturen wel dit soort beslissingen (moeten) nemen. En dan is het ook zo logisch dat mensen zich afvragen (reageren) of het ook anders had gekund.
En zo trachten middels n visie een bijdrage te leveren aan de vooruitgang.

Laten we wensen dat er veel Speedwayrijders veel rondjes kunnen gaan maken in Veenoord. En naar mijn beleving horen hier zeker ook zijspannen bij !

theun schreef op vrijdag 25 mei 2012 om 23:57 uur

Onderstaand haal ik van de KNMV site af, welke rijders zijn er nog meer niet de 2e juni??

WK Langbaan QR2 2 juni Tayac
(4) Sjoerd Rozenberg
(13) Erik Eijbergen
(18) Nick Lourens

Mancini2402 schreef op zaterdag 26 mei 2012 om 14:37 uur

Denk dat ook de coureurs welke de volgende dag de EK halve finale in Bielefeld rijden niet aan de start hadden gestaan in Veenoord.
Dit zouden dus zijn:
- Jannick de Jong
- Jeffrey Woortman

Roel Liemburg schreef op zaterdag 26 mei 2012 om 19:10 uur

Zoals je uit de reactie van Harry Vos kunt opmaken bestaat de speedway sport niet alleen uit deze 5 rijders dus is de beslissing om deze wedstrijd af te gelasten een beetje vreemd.
reageer vrolijk verder, vr.gr. Roel Liemburg

Jesper schreef op zaterdag 26 mei 2012 om 19:30 uur

Eigenlijk zijn het dus maar drie rijders die niet kunnen?

theun schreef op zaterdag 26 mei 2012 om 20:58 uur

Dus als je zondags in Bielefeld rijd kun je zaterdags niet in Veenoord rijden....?