ZIJSPANNEN

marten schreef op maandag 6 augustus 2012 om 22:22 uur

Het valt me op dat er dit jaar verschillende wedstrijden zijn waar de zijspannen niet aan de start verschijnen.O.a opende,noordwolde (waar ik trouwens nog steeds op een vervangende wedstrijddatum zit te wachten) en ook volgende week in staphorst weer geen zijspannen.
Ik ben erg benieuwd wat hiervan de reden is!!!!
De zijspannen vind ik (en velen met mij) altijd super om naar te kijken,en wordt hier ook niet vrolijk van dat ze zo weinig te zien zijn in ons landje.

Reacties

Eddy schreef op maandag 6 augustus 2012 om 23:31 uur

Zal wel te duur zijn voor de Clubs. Maar tis wel erg jammer.vooral op de mooie baan van staphorst

Video Report Holland Jan van Es schreef op dinsdag 7 augustus 2012 om 05:15 uur

Ik ben het helemaal met de vorige berichtgevers eens.
Ook ik ben Zijspanfan,verheugd mij erg dat Holstein/auwema
weer SUPER meedraaien!!!
In Melsungen 1e plaats behaald,erg goed,bij dit sterke RIJDERSVELD in Melsungen(o.a Kunert,Brandhofer,Venus)
Mvrgr.Jan van Es Video Report Holland(sinds 1975)

Bert Swarts schreef op dinsdag 7 augustus 2012 om 07:46 uur

Ik denk dat het voor een groot gedeelte te wijten is aan het onkostenplaatje.
Wil je als organisatie een competitief rijders veld “inkopen” dan ben je het entreegeld van de eerste 500 toeschouwers al kwijt.
Bij de specials is het een zelfde verhaal, 12 rijders aan de start en de volgende 500 toeschouwers kun je ook uit het kasboek strepen.
Tel daar alle vergunningen, verzekering pakketen, en de benodigde voorzieningen bij op en je komt als organisatie gewoon een bak met geld tekort.
Dus moeten de organisaties met de entree gelden “iets” omhoog om hopelijk kostendekkend te draaien met als gevolg dat er weer minder toeschouwers naar een evenement komen.
Het publiek zoekt de races zorgvuldig uit, om de topevenementen te kunnen bezoeken laten ze de “wat mindere” races voor wat het is en “sparen” zo voor het grote werk.
En het cirkeltje is rond, de Nederlandse baansport, in de huidige vorm, zal binnen afzienbare tijd tot het verleden behoren.
De financiële risico om een topevenement te organiseren is voor de clubs onaanvaardbaar, het gros is al blij dat ze na afloop van een evenement graszaad voor het volgend jaar kunnen kopen.
De tijd van 2500 betalende bezoekers langs de kassa is verleden tijd, maar de onkosten voor het organiseren zijn alleen maar hoger geworden in de laatste jaren.
Het ligt echt niet aan de organisatoren, die willen stuk voor stuk wel een topevenement neer zetten.
Maar het is onder de huidige condities echt niet meer te doen……

Angelique Tillema schreef op dinsdag 7 augustus 2012 om 15:37 uur

Marten

Op 8 juli had in Noordwolde een ONK Grasbaan Solo moeten plaatsvinden. Vanwege het slechte weer moest na de training de wedstrijd worden afgebroken. Er is nu een nieuwe datum bekend.
In overleg met de organisatie is besloten om de wedstrijd op zondag 30 september in te halen.

bron site KNMV

Harry Vos schreef op dinsdag 7 augustus 2012 om 16:39 uur

Bert,

Jou opmerkingen zijn rake.
En inderdaad als de baansport wil blijven voortbestaan heb je zinvolle gesprek onderwerpen in de gehele breedte aangegeven.


punter electronica racing schreef op dinsdag 7 augustus 2012 om 20:09 uur

Zou het een optie zijn om eens enkele grasbaanwedstrijden in het midden en zuiden van het land te organiseren om een groter publiek te bereiken ? Of is dit al eens geprobeert ?
Ik weet ook wel dat de cross daar veel meer leeft, maar als een dergelijk initiatief aanslaat heb je er gelijk een grote groep motorsportliefhebbers bij. Ik ga ervan uit dat men dan ook wel bereid is de wedstrijden in het noorden te bezoeken. Ik kom vaak op het oval racen in Ter Apel waar ik ook regelmatig mensen uit het zuiden tref. Het oval racen is daar populiar en men is bereid om ook naar het noorden te reizen voor hun favoriete sport. Men komt graag in Ter Apel door de gemoedelijke sfeer en de mooie locatie en hebben de reis er graag voor over.
Ook kan er wel wat meer ruchtbaarheid aan de gasbaanevenementen worden gegeven. Ter voorbeeld: Ik ga al meer dan 30 jaar na vele grasbaanwedstrijden. Mede doordat je er een keer eerder bent geweest en de baan kent, ga je er wel of niet weer heen. Zo was ik nog nooit in Aduard geweest en besloot ik hier maar eens te kijken. Ik heb schitterende wedstrijden op een prachtige baan gezien, maar wat een dramatisch aantal mensen ! Ik heb de datum zelf uit de kalender geprikt maar verder nergens geen uitingen voor het evenement aangetroffen. Het publiek wat nu op de races komt zijn vaak dezelfde mensen. Ik weet dat er ook mensen wegblijven doordat er soms meer tijd aan baandiensten en pauzes besteed wordt dan aan racen.

Wat er echter ook gebeurd, wij zullen op de baansportevenementen blijven komen.......aan ons zal het niet liggen !

HZ-JAWA schreef op woensdag 8 augustus 2012 om 11:21 uur

Wir Fans aus Deutschland finden es auch schade das in Staphorst und woanders öfter keine Seitenwagen mehr fahren!
Waren früher immer spannende Rennen in Holland (Niederlande).
Wir hoffen das sich dieses nochmal wieder ändert.